Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مرگ مشکوک زندانی بلوچ در کرمان و تهدید خانواده

مرگ مشکوک زندانی بلوچ در کرمان و تهدید خانواده

2014,06,19
به گزارش کمپین فعالین بلوچ عبدالله دهمرده فرزند مولوی شمس الدین متولد 1367 که بیش از 5 سال به اتهام حمل مواد مخدر در زندان کرمان در بازداشت به سر می برده است در تاریخ 13 خردادماه 93 به طرز بسیار مشکوکی و در حالی که سر وی تا دو بناگوش مورد عمل جراحی قرار گرفته است در بیمارستان "باهنر" کرمان از دنیا رفته و خانواده وی تهدید می شود که پیگیر پرونده وی نباشند.
مرگ مشکوک زندانی بلوچ در کرمان و تهدید خانواده وی

 

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این باره به کمپین گفت: زندانیان هم بند "عبدالله" گفته اند بیست روز پیش از وفات، حال وی ناخوش می‌شود و او را به بیمارستان منتقل می‌کنند و بدون اینکه به خانواده اطلاعی بدهند سرش را در بیمارستان باهنر کرمان مورد عمل جراحی قرار می‌دهند. خانواده وی شش روز پس از انتقال وی به بیمارستان از طریق تماس تلفنی دیگر زندانی‌ها از حال وی مطلع شده اند. و وقتی به بیمارستان مراجعه می کنند با جسد نیمه‌جان فرزندشان مواجه می شوند که سرش را دو نصف کرده بودند و زخمی هم در نزدیکی کلیه‌هایش داشته است.

وی افزود: پزشکان بیمارستان علت فوت وی را وجود عفونت در سر وی اعلام کرده اند.

این منبع مطلع همچنین گفت: "وقتی بستگان زندانی پیش قاضی می‌روند به جای رسیدگی به پرونده به تفتیش عقاید می‌پردازد و با رفتاری توهین‌آمیز برخورد می‌کند و سپس تا دو ساعت از "فتوای دارالعلوم زاهدان مبنی بر کشتن شیعیان" ، "ورود مواد مخدر" و "سلفیت" و... با آنها بحث می‌کند."

وی در مورد علت عدم پیگیری قضایی مساله پیش آمده گفت: خانواده از طریق خبرچین‌های فامیل تهدید می‌شوند و افرادی در دادگاه هم به آنها می‌گویند شکایت شما به جایی نمی‌رسد و صدها شکایت این چنین اینجا انبار است و باوجود گذشت چندین سال نتیجه‌ای نداشته است.

ویدیو مربوط به این زندانی بلوچ را اینجا ببینید.


 
Publisher: mhd
Source: http://www.balochcampaign.com/index.php/news/balochestan-news/item/1412-مرگ-مشکوک-زندانی-بلوچ-در-کرمان-و-تهدید-خانواده

No comments:

Post a Comment