Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اهمیت حفظ هویت خدادادی در اسلام

سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش.

اهمیت حفظ هویت خدادادی در اسلام


بنام الله مقتدر
حفظ هویت و اهمیت آن در اسلام
بقلم: محمد آرمیان
هویت یعنی چه؟ هویت مفهومی است که هر چیزی با آن شناخته میشود یعنی اساس شناسائی هرچیز.اکر چیزی شناخته نشود و بی هویت باشد بمعنای آنست که هیچی نیست و هیچ ارزشی ندارد.

در مورد انسان خداوند حکیم میفرماید: یا ایها الناس انا خلقانکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا انّ اکرمکم عند الله اتقاکم... ترجمه: ای مردم ما شما را از یک مرد و یک زن آفریدیم و سپس به شکل اقوام (ملتها) و قبائل در آوردیم تا یکدیگر را بشناسید . به درستی که بهترین شما در نزد الله با تقوا ترین شما است... تاکید خالق بر حفظ هویت تا هر ملتی شناسائی شود.

بجز از قوم بلوچ همه اقوام (ملت های) جهان مفهوم این آیه را بدرستی فهمیده و به آن اهمیت داده اند و همان طوری که خداوند فرموده است مورد شناسی قرار گرفته اند و بر روی نفشه جهان جای مشخصی از خود دارند. جائی که در آن بیگانه به حساب نمی آیند بلکه مالک و خود مختار در بهره برداری از امکانات آن هستند. در ادامه میفرماید: بهترین اقوام در نزد الله متعال آنهائی هستند که تقوای شان بیشتر باشد. تقوای شان بیشتر باشد یعنی چه و چه لزومی دارد؟ چرا خداوند در رابطه با شناسائی اقوام مسئله تقوا را در اینجا مطرح فرموده است؟ علماء و ارباب دین ملت بلوچ در همین نقطه دچار مشکل هستند و با این قضیه بسیار مهم خیلی سطحی برخورد میکنند و میگویند که خداوند گفته است که فقط شناسائی شوند در همین حد که آن عرب است و این کرد است و آن فارس است و این بلوچ است الخ... برای این مقدار شناسائی سطحی چه نیازی به تقوا هست که خداوند در این رابطه مطرح فرموده است؟ تقوا یعنی خدا ترسی. برای این مقدار شناسائی سطحی واضح است که نیازی به تقوا و ترس از خدا نیست. تقوا برای اینست که یک قوم تمام حقوق و اجزای تشکیل دهنده هویت قومی دیگر را بشناسد یعنی آنها را رعایت کند و مورد تجاوز قرار ندهد. یعنی هر قومی باید زبان، لباس، نامهای قومی، آداب و رسوم (فرهنگ)، ناموس، روایات تاریخی، محیط زیست (سرزمین –وطن) ، امنیت، عزت، کرامت و غیره اش مورد شناسائی قرار بگیرد و محترم شمرده شود.این شناسائی نیاز به تقوا و خدا ترسی دارد و نه آن شناسائی سطحی که این عرب است و آن کرد و ترک و بلوچ و غیره ...
خداوند میفرماید این اقوام موجود در جهان را من بوجود آورده ام تا شناسائی شوند. پس این خواسته خداوند است که این اقوام باید وجود داشته باشند تا در این عمل شناسائی و در تعامل با یکدیگر امتحان تقوای خود را بدهند. پس حفظ هویت یک ملت امر الله است و این حفظ هویت چیزی جز اطاعت از امر خالق نیست. لذا وقتی که یک نفر میگوید من بلوچم و این هویت من است که یک موهبت الهی است و خدا چنین خواسته است که من یک بلوچ باشم و نه یک فارس و ترک و کرد و غیره... آیا این فرد با این گفته کاری خلاف اسلام انجام داده است؟ ولی عالم بلوچ در همینجا ایراد میگیرد و میگوید که نگو من بلوچم، اینهمه بلوچ بلوچ نکن اسلام مهم است و نه بلوچ و این قوم پرستی است و باز استدلال میکند که اسلام یک دین جهانی است و با قوم پرستی مخالف است پس باید از اسلام حرف زد و نه از قوم.این دسته از علمای ما با این استدلال خود کاملا از موضوع خارج میشوند و اینکه میگوید اسلام یک دین جهانی است کاملا درست است و در آن هیچ شکی نیست ولی هیچ ارتباطی با این قضیه هویت ندارد و اصلا موضوعی کاملا جداگانه است و در مبحثی دیگر باید به آن پرداخته شود و نه در این اینجا.

عالم بلوچ به اینکه اسلام ناجی همه اقوام عالم باشد هیچ اعتراضی ندارد ولی برای اینکه ناجی ملت بلوچ باشد اعتراض دارد و آنرا قوم پرستی می نامد و این یک مشکل اساسی است که ملت بلوچ هنوز هم تا حدی با آن مواجه است. ملت ما تحت تاثیرعالم ما جهاد را برای نجات ملت فلسطین، برای نجات ملت کشمیر، برای نجات ملت افغان و برای نجات ملت چیچن و غیره جایز میداند و اگر دعوت شود به آنجا ها میرود ولی برای نجات ملت خودش جایز نمیداند با این توجیه که اسلام با نجات این قوم موافق نیست چون عالمش اینطور تشخیص میدهد و هرکسی که برای نجات این قوم بی سر پرست و بی صاحب به جهاد بپردازد از نظر این دسته از علمای ما خلاف دین جهانی اسلام عمل کرده و قوم پرستی کرده است. شما را بخدا این یک استدلال خیلی عجیب نیست!!؟ وای که چقدر تهی شده است ملت ما از هویت خدادادی خود و از حقیقت ! و فقط بهمین دلیل است که می بینیم امروز زیر مشت و لگد و بگیر و ببند های خودسرانه زندگی میکند، تحقیر و تبعیض وتهدید و جریمه و زندانی و اعدام میشود و باز هم نمیداند که اشکال کار در کجاست!
خدایا چنان کن سر انجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

در همین جاست که عالم دینی بلوچ با این نوع برداشت سطحی از این قضیه، پدر ملت خودش را درآورده است یعنی اهمیت ندادن به حفظ هویت خدادادی را در ملت خود ترویج کرده است بطوریکه می بینیم امروز هیچ کسی به این قضیه بسیار مهم و حیاتی اهمیتی نمی دهد و سر زمین ملت بلوچ تاراج هر بیگانه بی سروپائی شده است. بیگانه ها در وطن ملت بلوچ همه کاره و صاحب امر هستند و خود این ملت در سرزمینش بیگانه و بیگانه پرست و بی اختیار و سرکوب شده و چاپلوس و محتاج رحم و کرم دشمن دین و سرزمین خویش است و همه این بر میگردد به اهمیت ندادن به هویت خدادادی خود.
اهمیت حفظ هویت خدادادی، اولین درسی است که در ابتدائی ترین مراحل زندگی به فرزندان هر ملتی باید آموخته شود. هر فرد یک ملت قبل از هر چیز دیگر نسبت به حفظ هویت خدادادی خود باید حساس باشد تا شناسائی شود این خواست خداست و عمل کردن بر آن باید یکی از برنامه های اسلام باشد.اگر چنین نشد و هویت خدادادی یک ملت مانند ملت بلوچ تحت برنامه های تجاوزکارانه ملتی دیگر(ملت فارس)که از دایره تقوا خارج شده است از بین رفت در چنین وضعیتی امر خدا نقض شده است و ملت ما دیگر شناسائی نخواهد شد و عالم ما باید بداند که اسلام با نقض حکم خدا موافق نیست و بداند که حفظ هویت خدادادی مترادف با قوم پرستی نیست. چرا عالم ما نباید بداند که قوم فارس یک قوم نژاد پرست است و به حقوق خدادادی خود قانع نیست و از دایره تقوا خارج شده است قوم بلوچ را شناسائی نمیکند و مشغول هویت زدائی ملت بلوچ است و جلویش باید گرفته شود و اگر دست از این اقدام خود بر نداشت بمعنی اینست که حکم خدا را نقض کرده و از دایره تقوا خارج شده است در این صورت یک قوم ظالم و متجاوز است و حکم خداوند اینست که با ظالم و متجاوز به حقوق دیگران باید مبارزه شود تا همه ملل و اقوام موجود بر روی کره زمین هویت، امنیت ، عزت و کرامت شان در جغرفیای ملی خود محفوظ بماند.


پس از مسایل عبادی و پرستش خالق متعال، این موضوع یعنی حفظ هویت اقوام و بر قراری روابط عادلانه فی ما بین رسالتی است که دین اسلام انجام و اجرای آنرا در سطح جهان به عهده دارد تا عدالت و امنیت در جهان برقرار گردد. پس اگر موضوع حفظ هویت به عنوان یکی از دروس اجباری در مدارس دینی ما که در اختیار خود علمای ملت بلوچ است منظور شود اقدام بسیار مفیدی برای شناسائی ملت بلوچ که هویت خدادادی اش در حال نابودی است خواهد بود. زنده باد اسلام ، زنده باد هویت ملت بلوچ و هویت خدادادی همه ملتهای دیگر جهان.

http://watwajahi1.blogspot.se/2014/06/blog-post_17.html?spref=fb    

No comments:

Post a Comment