Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

فارغ التحصيـلان بلــوچ در خارج متشـــکل شويــد



فارغ التحصيـلان بلــوچ در خارج متشـــکل شويــد
 
 
طی سه دهه اخير چندهـزار بلـوچ مجبـور به ترک گلزمين شده به کشورهای غربی مهاجـرت کرده و در آنجا مقيـم هستنـد. خوشبختانه صـدها تن از آنان و فرزندانشـان در دانشگاههـای معتبــرومراکز آموزش عالیِ آن ممالک تحصيـل  کـرده وموفـق به اخذ مدارک تحصيلیِ عالی شده اند.  اين عزيـزان  مسئوليتـی بزرگ و مشتـرک بر عهـده دارنـد. 
 
شرايط اسفبارموجـود در بلوچستان و مسئوليـت فارغ التحصيـلان در قبال ملت استـوار بلــوچ و گلزميـن ايجاب می کند تا اين نيروی توانمنـد و نسبتـا پراکنده خود را بدون درنگ سازماندهی کرده به وظايف ملی خود بيش از پيش عمـل نمايــد.
فارغ التحصيلان بلوچ مقيم  کشورهای  انگليس، آلمان، سوئد، دانمارک، نروژ،  ايتاليا، هلند، آمريکا و کانادا  توجه داشته باشند که  علاوه بر تسلط به زبانهای مختلف صاحب دنيايی از علـم و تجربـه هستند. آنها در جوامعی سازمان يافته زندگی و کار می کنند و از حقوق مساوی  فردی و اجتماعی با ديگر شهروندان برخوردار هستند. حقوقی که همنوعان ما دربلوچستان  برای دست  يافتن به آن  مبارزه می کنند و روزانه چند نفربدست نيروهای ايرانی و پاکستانی دستگير و زندانی شده تحت شکنجه های قرون وسطايی قرار  می گيرند و در نهايت به شهادت می رسند.
انفعـال، پاسيفيسـم و بی تفاوتی بين بخشی از قشـرتحصيلکرده ما درغرب درشرايط حساس کنونی برای ملت قهرمان بلوچ که در مقابل سياستهای ضدبشـری و عملکرد فاشيستـی حکومتهـای مرکزی ايـران و پاکستان مقاومت می کنـد فوق العاده زيانبار اسـت. 
 
عـدم انسجـام و سازماندهی بين فارغ التحصيـلان بلـوچ درخارج از گلزمين کار را بدانجا کشانـده اسـت که اطلاعات برون مرزی رژيـم و باندِ بلـوچ ستيـزِ « نيروی قـدس »  وابسته به سپاه مافيايی پاسداران با فرستادن مزدورانی به کشورهای غربی با برخی از تحصيلکردگان بلـوچ درآنجا تماس گرفته و به چند نفر وقيحانه قـول پست و مقـام در ايران نيـز داده انـد تا در صورت قبـول وعده های رنگانگ و گرفتار شدن در دام سپاه مافيايی و اطلاعـات بلوچ ستيز سرشـان را راحت در ايـران زير آب کننـد.
 
پس عزيران تحصيلکرده مقيم کشورهای غربی بخود آييد، آموخته ها و تجارب با ارزش تان را به نفع خويش و مطابق با مصلحت ملی بکار گيريد. با فاصله گرفتن ازانفعال، انزواطلبی ، پاسيفيسم، فردگرايی، تنگ نظری و با آگاهی از وظايف ملی و مسئوليتهای جمعی هوشيارانه متشکل شويد تا بتوانيد در آن جوامع آزاد از حقـوق خود به نفع جنبش حق طلبانه ملـت بلوچ استفاده کنيــد.
 
آزات ءُ آباد بات گنجيــں بلوچستــان 
محمـد کريم بلـوچ 
 
دوازده داردًرَنــز ۷۰۱۴

دوم ماه مــِه ۲۰۱۴

No comments:

Post a Comment