Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مظلوم نمایی و عقب نشینی تنها سیاست تدبیر و امید در سیستان و بلوچستان



دولت تدبیر و امید با شعار بازستاندن حقوق اقوام و احیای حاکمیت مردم بر مردم توانست بیشترین درصد آرا را از منطقه بلوچستان کسب کند و به کمک آن توانست با اکثریت مطلق آرا بر تخت ریاست دولت جمهوری اسلامی برسد ، اما باید دید از پس گذشت سه سال از شروع به کار این دولت تا چه حد در راستای برنامه های پیش از انتخابات حرکت کرده است، چرا که اساسا برای اخذ بهترین تصمیم در انتخابات دولت دوازدهم در سال آینده باید به کارنامه این دولت در استان نظر افکند.
دولت تدبیر و امید با وعده باز گرداندن مدیریت سیاسی مناطق قومی به اهالی آن منطقه برسر کار آمد اما به جز دو معاون ناکارآمد در استانداری حتی برای معاونت روابط عمومی و پست های فرودست تر نیز به مردم بلوچستان اعتماد نکرد و حتی خبرنگار ی را که تمام ارادت و علاقه خود را به دولت یازدم ثابت کرده بود را نیز در استانداری تاب نیاوردند ، آقای م ب.
دولت تدبیر و امید با مظلوم نمایی در مقابل انتقاد اقلیت پر سر و صدای دلواپس و حامیان جلیلی و شهریاری ، موضعی منفعلانه در مقابل خواست اکثریت مردم استان گرفته است و کوچکترین خواست های سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی مردم بلوچستان به بهانه حفظ وحدت مورد دهن کجی دولت مردان قرار میگیرد ، پست های کلیدی یکی پس از دیگری به دست افراد ناتوان غیر بومی گذاشته میشود و تمام انتظارات مردم محروم بلوچستان به وعده توخالی شناسنامه دار کردن هزاران بلوچ ایرانی بی شناسنامه تحقیر میشود!،
و تا صدایی به انتقاد بلند میشود به بهانه حضور چند فرماندار بومیِ ناکارآمدِ بادمجان دور قاب چین، وادار به سکوت می شوند. فرمانداران که توانایی اداره کردن یک نانوایی را هم ندارند. درحالی که مردم شهرستانشان از آب شستشو و طهارت محرومند از مزایای برام سخن میرانند.!
فرماندارانی که حتی از مدیریت فرماندهان انتظامی زیر مجموعه شان عاجزاند و درحالی که روزانه دهها نفر در شهرهای مختلف بلوچستان به دست اخلال گران نظم و امنیت کشته میشوند، حتی یک نفر به جرم اخلال در نظم عمومی دستگیر و مجازات نمیشود و به بهانه نزاع های طایفه ای مسکوت رها میشود.
آیا کسانی که بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر بعد از انقلاب را در کوره دهاتهای دلگان دستگیر کردند نمیتوانند کسانی را که روزانه دهها نفر از شهروندان شهرهای بلوچستان را به قتل می رسانند دستگیر و مجازات کنند ؟
سخن بنده با دوستان عزیزی است که خود را اصلاح طلب میدانند است که تا کی میخواهند چشم بسته از دولتی حمایت کنند که حتی از برگزاری یک انتخابات سالم عاجز بود بطوریکه در ظرف 24 ساعت نام کاندید پیروز یکی از شهرستان ها تغییر کرد در حالی که تعداد آرای نفر اول و دوم تغییر نکرده بود. و دولت نیز گوشه مظلومیت خواهی اختیار کرد و اظهار عجز نمود.
ای دوستان اصلاح طلب آیا بازهم میخواهید از این دولت عاجز حمایت کنید؟
مسلما دموکراسی، آزادی بیان و اساسا مردم سالاری بسیار ارزشمند هستند ولی آیا دولتی که بهانه استقلال دانشگاه، دانشگاه زاهدان را در سیطره قوم گراترین و فاشیست ترین افراد قرار داده است اما از حمایت رئیس دانشگاه در مقابل بی شرم نامیدن دانشجویان جوان عاجز است، لیاقت حمایت حداکثری دارد؟
دوستان اصلاح طلب حامی دولت یازدهم آیا دولتی که در اولین اقدامات خود شما را از دایره خودی خارج کرد، ارزش اعتماد دوباره را دارد ؟
آیا دولتی که نمی تواند جلوی تبعیضات آشکار صدای و سیمای هامون را بگیرد بطوری که برای سریال های آبکی با لهجه زابلی که به زحمت 40 درصد بیننده فراهم می آورد، هزینه های میلیاردی پرداخت میکند اما در مقابل برای سریالی به زبان بلوچی که از هندوستان تا خلیج فارس و از افغانستان تا اروپا و آمریکا، و تمام بلوچ زبانهای عالم و حتی غیر بلوچ های ایرانی تحسینش میکنند، حاضر نیست کمترین هزینه ای پرداخت کند تا ادامه پیدا کند، آیا این دولت عاجز و غریو لیاقت حمایت حداکثری را دارد؟

دولتی که در شعار های سیاسی اش صادق نبود و حق از دست رفته مردم را به آنها باز نستاند و کارمندان دون پایه غیر بومی با مدارک دانشگاه های پولی را به دلیل ارتباطاتشان به بالاترین پستها رسانید اما نخبگان تراز ملی بلوچ را صرفا به دلیل عجز در مقابل لابی فاشیستی از خود میراند، لیاقت حمایت حداکثری را دارد؟
آیا دولتی که در شبکه سراسری (برنامه شوک) تمام قاچاق 30 میلیارد دلاری کشور را به قاچاق چند گالن گازوئیل توسط اتومبیل های وانت مردم بخت برگشته مرزنشین در بلوچستان مربوط میداند، {در حالی که بزرگترین محموله های قاچاق در بندر عباس و سایر بنادر کشور جابجا میشوند} لیاقت حمایت حداکثری دارد؟
استانی که نه صنعت دارد، نه کشاورزی بهره ور دارد نه به دلیل سوء نیت دست های پشت برده رسانه های خاص، گردشگری فعالی دارد و به جز مشاغل خدماتی تقریبا در هیچ حوزه ای اشتغال زایی ندارد و به اذعان خودش بیکاری بالای 50 درصدی دارد، آیا دستگیری جوان قاچاقچی با چند کیسه شکر یا چند طاقه پارچه جای افتخار دارد؟
آیا دولتی که بحران بی آبی وحشتناک در بلوچستان را نمی بینند، بطوریکه که مردمان تشنه روستاهای قصرقند را که در مقابل فرمانداری شهرستان با آب فاضلاب اقدام به استحمام کردند را بایکوت خبری میکند، درحالی که پرهزینه ترین پروژه های آبرسانی در سایر نقاط کشور مانند اصفهان و کرمان که مراتب وضعیت بهتری دارند، انجام میگیرد، دولتی که به فکر تفریح مردم در کنار زاینده رود و ارومیه است اما لبهای تشنه کودکان قربانی بی آبی را در بلوچستان نمی بیند آیا لیاقت حمایت حداکثری دارد؟
آیا دولتی که از اصلاح تفکر فاشیستی و ضد امنیتی حاکم بر خود علیه اکثریت مردم استان عاجز است، از اصلاح هیئت های جذب سیاسی و امنیتی دانشگاهها عاجز است، از تدریس زبان بلوچی در مدارس و دانشگاه عاجز است، از گرفتن اجازه دایمی گزاردن نام های اصیل ایرانی - بلوچی بر فرزندان این خاک از فرهنگستان زبان عاجز است، از کسب اجازه چاپ آثار ادبی ارزشمند به زبان بلوچی همچون ترجمه رمان "کلیدر" از شاهکارهای ادب فارسی به زبان بلوچی توسط واحد بخش بادپا عاجز است، حتی از دادن شناسنامه به محروم ترین روستانشینان این سرزمین و اعطای حق هویت به آنها عاجز است، از به کارگماردن نخبگان بلوچ در بدنه دانشگاه و سیاست خود عاجز است، از دفاع از حقوق مردم در مقابل اقدامات بعضا نابخردانه و سهل انگاری های نیرو های امنیتی که تبعیضات پلیس آمریکا علیه سیاهان را تداعی میکند، عاجز است لیاقت حمایت حداکثری دارد؟
آیا دولتی که خود را پشت ادعاهای طویل المدت راه آهن و پتروشیمی و انتقاد جریان اقلیت تندرو و قوم گرای استان پنهان میکند و هیچ تلاشی برای مقابله با آن نمیکند لیاقت حمایت حداکثری دارد؟
در انتخابات آینده به احتمال زیاد بازهم دولت یازدهم بنا به روال اسبق دولت ها رای می آورد اما چرا ما باید به دولت روحانی رای بدهیم در حالی که به کمترین شعارهای خود در استان سیستان و بلوچستان، جامع عمل نپوشانید؟
بنابراین باید با رای اعتراضی نه به روحانی، و ریزش آرای وی در این استان، صدای اعتراض خود را به دولت روحانی و دولت های بعدی برسانیم که نشان دهیم هیچگاه مردم سیستان و بلوچستان چک سفید امضا شده به هیچ جریان سیاسی در کشور نداده اند و هر گروه سیاسی که بتواند به خواسته های این مردم تن بدهد میتواند از حمایت آنها استفاده کند.
با سپاس ، الف

🅱باتک نیوز :دیده بان شفافیت و عدالت 
سیستان و بلوچستان
@batknews
❇️اخبار متفاوت را از باتک نیوز بخوانید

🅱باتک؛ به معنی اخبار تند و تیز است

No comments:

Post a Comment