Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سرگردانی شهروندان زاهدانی در پی کمبود گاز


به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از زاهدانه، این روزها در حالی مردم از کمبود یا گاها نبود گاز در رنج و عذاب به سر برده و در صف های طولانی منتظر می مانند که در بازار آزاد قیمت هر گاز تا ۹ هزار تومان معامله شده و از آن سو مسئولان از ورود واگن های گاز به شهرستان زاهدان خبر می دهند.
هرازگاهی پرده از راز سر به مهر پروژه گاز رسانی به سیستان وبلوچستان در پس وعده های تکراری مسئولان کنار زده می شود تا در خاطرات به یادگار حک شود که دومین استان پهناور که ۱۱ درصد از مساحت کل کشور را بخود اختصاص داده تنها استانی است که از نعمت گاز طبیعی محروم بوده است.
با پیدا شدن سرو کله زمستان سرگردانی مردم هم آغاز می شود از این خیابان به آن خیابان کپسول هایی ۱۱ کیلویی را بر دوش گذاشته و به دنبال ماشین های گاز به سرعت می روند. زمستان سرد و استخوان سوزی همان روزهایی که برای یافتن یک کپسول گاز باید ساعتها در صف های طولانی چشم به انتظار بود تا شاید نوبت به ما هم برسد البته اگر شانس بیاوریم و کپسول ها تا آن موقع تمام نشوند که مجبور شویم دوباره خیابانها را زیر و رو کنیم.
آرمند یکی از ساکنان خیابان مهرشهر زاهدانه ضمن نارضایتی از افزایش قیمت گاز در بازار آزاد گفت: تهیه کپسول گاز آنهم با قیمت های سرسام آور از توان مالی ما خارج است و نمی توانیم در زمان هایی که گاز به سختی پیدا می شود کپسول آزاد را با قیمت بالای ۹ هزار تومان خریداری کنیم.
وی با اشاره به ساعت ها معطلی برای خرید یک عدد کپسول گاز می گوید: باید خیابان های شهر را ساعت ها زیر و رو کرد شاید شانس با ما یار باشد و ماشین حمل کپسول گاز مقابلمان قرار گیرد.

No comments:

Post a Comment