Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سارقین ظالم نوجوان بلوچ را به رگبار بستند - فریاد خاموش



بنا بر گزارش های رسیده به عدالت نیوز دیشب 15 آبان سارقین مسلح در تلاش برای سرقت موتور سیکلت یک نوجوان بلوچ به نام امیر جدگال فرزند ابراهیم در شهر چابهار و ناکام ماندنشان از این اقدام به سمت این نوجوان آتش گشوده اند که در اثر این تیراندازی دو تیر به پا و شکم امیر اثابت کرده است.
بگفته این منابع به عدالت نیوز اکنون این نوجوان بلوچ در بیمارستان امام علی این شهر تحت معالجه میباشد.
هر از گاهی گزارشهای مختلفی از سارقین مسلحی که ظاهرا با انگیزه سرقت جان شهروندان بلوچ چابهاری را میگیرند منتشر میشود. حجم این سرقتها و خشونت سارقین مسلح به اندازه ای زیاد است که پس از مرگ یک کودک بلوچ در شهریور ماه گذشته مردم این شهر برای اصلاح این وضعیت اقدام به تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری این شهر کردند که رسانه های وابسته به نهادهای امنیتی افرراد شرکت کننده در این تجمع مردم را عناصر وابسته به جریانهای خارج و مخالف نظام دانستند!!
بگفته مردم شهر چابهار نکات قابل توجهی که در ناامنی های این شهر استراتژیک وجود دارد این است که تقریبا تمام قربانیان این سارقان مسلح از میان مردم اهلسنت بلوچ انتخاب میشوند و به صورت تعجب برانگیزی این سارقان تمایلی به سرقت و ابراز خشونت نسبت به سرمایه داران غیر بومی از خود نشان نمیدهند.
علاوه بر این مقامات امنیتی این شهر همیشه تلاش دارند که وضعیت این شهر را بسیار عادی نشان بدهند و این موج ناامنی و سرقت را کتمان کنند. در همین زمینه آقای محمد نور بخش فرمانده نیروی انتظامی شهر چابهار گفته بود در شش ماه نخست سال جاری در شهر چابهار صرفا دو قتل رخ داده است که آنهم با انگیزه ی انتقام طایفه ای بوده اند!!
با توجه به هدف گرفتن بومیان و همچنین کتمان شدت ناامنی ها و عدم برخورد مناسب نیرهای امنیتی با سارقان باعث شده است که بسیاری از کنشگران بلوچ ناامنی های شهر چابهار را مدیریت شده بدانند.

No comments:

Post a Comment