Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تخریب برخی از منازل مردم اهلسنت بلوچ - حاکمیت بدنبال تغییر بافت جمعیتی و مذهبی این شهرهای بلوچستان است.



به گزارش عدالت نیوز بنقل از سنی آنلاین، مولانا عبدالحمید امام جمعه زاهدان امروز 5 آذر در بخشی از خطبه های نماز جمعه با اشاره به تخریب برخی از منازل مردم اهلسنت بلوچ در این شهر گفته اند: "روز گذشته چند نفر از مردم حومه‌ی زاهدان نزد بنده آمدند و گفتند منازل ما را در همین روزهای سرد تخریب کرده‌اند."
ایشان در ادامه با طرح پرسش از مسولان ذی ربط پرسیده اند: "وقتی منازل این افراد را در این فصل سرما تخریب کنیم، اینها کجا باید بروند؟" 
رئیس شورای هماهنگی مدارس اهلسنت ایران در ادامه تاکید کرده اند "زمین جزو منابع طبیعی و ملی و متعلق به ملت است و افرادی که منازل‌شان در فصل سرما تخریب می‌شوند هم جزو همین ملت و یا حداقل انسان هستند، لذا نباید منازل آنها در این روزهای سرد تخریب شود." 
تخریب منازل مردم اهلسنت بلوچ در مناطق مختلف بلوچستان مخصوصا در شهرهای مهم چابهار و زاهدان با شدت تمام ادامه دارد. بصورتی که آقای ایوب کرد معاون اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان اذعان کرده بود "در شش ماه نخست سال جاری بیش از 150 هکتار از اراضی شهر چابهار رفع تصرف شده است" علاوه بر این در دی ماه سال گذشته (1394) نیز یک روستا در اطراف شهر زاهدان به نام "شهیدان دانش پایه" با وجود آنکه منازل مسکونی آن دارای کد و پلاک بودند تخریب شده بود. 
علت عمده این تخریبها که از سوی دولت اعلام میشود اطلاق این زمینها به منابع طبیعی است!! تکرار این دلیل برای تخریب منازل و تصاحب زمینهای مردم بلوچ آنچنان رواج یافته که مردم بلوچ آن را بهانه ای برای تخریب منازل خود میدانند. 
بسیاری از کنشگران بلوچ معتقد هستند حاکمیت در اطراف شهرهای حیاتی بلوچستان (مخصوصا چابهار و زاهدان) به عمد خانه های مردم بلوچ را تخریب میکند و پس آن زمینهای خالی این خانه ها را با وامهای بلند مدت به افراد خودی نظام و غیر بومیان واگذار میکند.

این دسته از کنشگران معتقد هستند که حاکمیت بدنبال تغییر بافت جمعیتی و مذهبی این شهرهای بلوچستان است.
حاکمیت بدنبال تغییر بافت جمعیتی و مذهبی این شهرهای بلوچستان است.

No comments:

Post a Comment