Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خنده و طنز بی‎معنا است وقتی 21 نان‎آور، 21 پدر، 21 برادر و فرزند و شوهر، 21 یک هم‎وطن بیش از 600 روز ماه اسیر دزدانی وحشی‌تر از داعشی‎ها باشند.

خنده و طنز بی‎معنا است وقتی 21 نان‎آور، 21 پدر، 21 برادر و فرزند و شوهر، 21 یک هم‎وطن بیش از 600 روز ماه اسیر دزدانی وحشی‌تر از داعشی‎ها باشند. ولی اظهارات چند روز پیش معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه آن‎هم بعد از قریب به دو سال سکوت درآور و صرفا به اجبار سروصدای ناچیز و بسیار دیرهنگام رسانه‌های عمدتا مجازی از طنز هم فراتر رفت. اصلا من خنگ؛ من نفهم؛ ولی شماها که می‌فهمید این گفته‌های ایشان را به من حالی کنید. ایشان فرموده‌اند:
«وزارت امور خارجه حتی یک لحظه هم دست از تلاش برنداشته اما طرف مقابل قابل اعتماد نیست و این گروگان‎گیری را برای امتیازگیری و باج خواهی انجام داده است.»
اهااا پس. ممنون از این اطلاعات دست اول. تا حالا فکر می‎کردیم این دزدان بسیار نجیب و جنتملن و بسیار هم قابل اعتماد هسستند و فقط چون یار کم داشته‎اند برای بازی گرگم به هوا اقدام به گروگان‎گیری کرده‎اند!
ایشان باز تاکید فرموده‌اند:
«رسانه ای کردن روند رسیدگی و برخی از اتفاقات درباره آزادی این ملوانان به صلاح جان آنان نیست.»
به عبارتی ایشان گفته‎اند: «هیسسس! ما الان دقیقا پشت دیوار مخفیگاه دزدان هستیم. الان است که بپریم آنطرف دیوار و پاورچین پاورچین برویم بالای سرشان و از هر چهار طرف به‎شان یورش ببریم. پس لطفا جیک کسی درنیاید. حتی صدای نفس. چه رسد به سیم و جیم خرمگس‎های معرکه که شما خبرنگارها باشید.»
ما هنوز داشت قند توی دل‎مان آب می‎شد از این دقت و قدرت و سرعت عمل که جمله دوم ایشان مثل یک پارچ آب یخ در چله زمستان روی سر مان خالی شد:
«چون هنوز شرایط عمومی و کلی ملوانان برای ما مشخص نیست نمی توانیم برخی از جریانات اتفاق افتاده را رسانه ای کنیم زیرا جان آنان در خطر می افتد و ما نمی خواهیم چنین اتفاقی رخ دهد.»
ما تا سه چهار روزی هنوز توی کما بودیم از ربط قسمت اول جمله ایشان با قسمت دومش که آقای قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه از کما درمان آورد. ایشان آب پاکی را ریخت و شفاف کرد که نه تنها پشت مخفیگاه دزدان نیستیم، بلکه نه توی کشور سومالی کسی را الان داریم ‎ برای پیگیری و نه اصلا سفارت‎خانه‎ای برای مذاکره هست. حالا یکی به من بگوید پس آن هیس هیس کردن‎تان برای رسانه‎ای نشدن موضوع برای چه بود دیگر. این وسط جواب گریه طفل بی‎نان و محروم از پدر، طفل بلوچ چهار ساله کنارکی را چه کسی خواهد داد.
اکبر رئیسی
رازگو بلوچ
کانال تلگرامی رازگو بلوچ: https://telegram.me/akbarraisi_razgobaloch
تماس با اکبر رئیسی: https://telegram.me

No comments:

Post a Comment