Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

کسی حق اعتراض به کاسبی سارقان مسلح را ندارد!! / یک شهروند چابهاری به دلیل اعتراض به ناامنی های این شهر بازداشت شده است


فریاد خاموش‏ ‏‏۲‏ عدد عکس‏ اضافه کرد.
5 ساعت
کسی حق اعتراض به کاسبی سارقان مسلح را ندارد!! / یک شهروند چابهاری به دلیل اعتراض به ناامنی های این شهر بازداشت شده است
یک شهروندان بلوچ چابهاری به نام "خلیل الرحمن اسلامدوست" پس از تجمع اعتراضی 25 شهریور نسبت به ناامنی های شهر چابهار بازداشت شده است. 
گفته میشود این جوان اهلسنت بلوچ حدود یک هفته پس از تجمع اعتراضی که بعد از قتل کودک خردسال بلوچ در تاریخ 23 شهریور توسط سارقان مسلح انجام گرفته بود بازداشت شده است.

اتهامی که بر آقای اسلامدوست وارد شده است "اغتشاش علیه امنیت ملی" عنوان شده است!! این اتهام در حالی است که تجمع کنندگان مقابل فرمانداری خواهان امنیت برای شهروندان و مجازات مخلان امنیت بودند.
نمیتوان بصورت قاطع گفت که قوه قضائیه و دستگاه های امنیتی با چه منطقی این جوان بلوچ که پس از اعتراض به ناامنی و درخواست مجازات و برخورد با مخلان امنیت بازداشت شده است را متهم به اغتشاش علیه امنیت ملی کرده اند.
اما بسیاری از کنشگران بلوچ درباره ناامنی های شهر چابهار با استناد بر اینکه تقریبا اکثر قربانیان این ناامنی ها مردم بومی بلوچ هستند و همچنین عدم تعرض به تاجران ثروتمند غیر بومی، از ناامنی ها و سرقت های مسلحانه شهر چابهار با عنوان ناامنی های مدیرت شده یاد میکنند. 
این کنشگران دستگاه های امنیتی مخصوصا سپاه پاسداران را متهم میکنند در راستای تغییر بافت جمعیتی و اجرای دیگر سیاستهای کنترلی که بنا بر حس بی اعتمادی حاکمیت نسبت به مردم اهلسنت بلوچ شکل گرفته و اعمال میشود، میدانند.

با توجه به بازداشت خلیل الرحمن اسلامدوست و احظارهای مکرر خانواده آقای عبدالواحد جدگال پدر کودک شش ساله ای که توسط سارقین مسلح بقتل رسیده بود و همچنین برخورد و اتهام زنی دستگاه های انتظامی - امنیتی نسبت به کسانی که خواستار امنیت و برخورد با مخلان امنیت هستند، گمان میرود سخن این دسته از کنشگران به واقعیت نزدیک است و میتوان دست نیروهای امنیتی را در این ناامنی ها بصورت محسوسی لمس کرد.


No comments:

Post a Comment