Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نظر شما؟

نظر شما؟
1
غروب یکشنبه 20 اردیبهشت ماموران انتظامی پاسگاه محمدآباد ایرانشهر پس از تعقیب یک خودرو مظنون به حمل گازوئیل به سمت وی آتش گشودند که در اثر آن خودرو واژگون شده و آتش گرفت و راننده خودرو به طور کامل در آتش سوخت. در واکنش به این اقدام ده ها نفر از ساکنان محل به خشم آمده و پس از تجمع و بستن جاده ترانزیتی ایرانشهر بمپور با با سنگ و چوب به پاسگاه حمله و اقدام به آتش زدند خودروهای موجود در پاسگاه کردند و ماموران انتظامی نیز برای ترساندن مردم تیراندازی کردند.
2
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان ۳۰ فروردین‌ماه امسال در جلسه ای با شهروندان بلوچ در تهران تأکید کرد: ما به مبارزه با قاچاق سوخت به عنوان یک موضوع امنیتی نگاه نمی‌کنیم و به آن به عنوان یک بیماری اقتصادی پرداخته‌ایم. به همین دلیل هم با تغییر شیوه مدیریت امکان ارائه سوخت تا هر میزان که تقاضا برای انتقال به کشورهای همسایه باشد را فراهم کرده‌ایم.
3
سخنان استاندار سیستان و بلوچستان در حالی بیان می شوند که در کمتر از 2 ماه از آغاز سال 94 تا کنون در اثر تیر اندازی مستقیم ماموران انتظامی ، امنیتی و سپاه پاسدارن دستکم 15 نفر از شهروندان بلوچ در استان سیستان و بلوچستان کشته و زخمی شدند که در اغلب موارد علت تیر اندازی حمل به قصد فروش گازوئیل بوده است. مواردی که هیچ گاه در رسانه های وابسته به جمهوری اسلامی و دولت بیان نشده و یا در پاره ای از موارد عکس حقیقت ماجرا جلوه داده شده اند.
4
شما پاسخ دهید، با توجه به سخن استاندار سیستان و بلوچستان که فروش گازوئیل یک معضل اقتصادی است نه امنیتی، چرا و به چه دلیل ماموران به سمت شهروندانی که گازوئیل فروشی می کنند شلیک می کنند؟
آمار بالای 15 کشته و زخمی در کمتر از 2 ماه چگونه و با چه منطقی قابل توجیه است؟
چه اقدامات قانونی برای رفع این معضل از سوی دولت صورت گرفته است؟
چرا این دست از وقایع هیچ گاه در رسانه های جمهوری اسلامی بدانها پرداخته نمی شود؟
بازتاب امشب سه شنبه ساعت 22 به وقت ایران و افغانستان

No comments:

Post a Comment