Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

کارزاری برای تمیزی زاهدان


کارزاری برای تمیزی زاهدان
صدرا محقق
«یکبار که مثل باقی روزها داشتیم توی تحریریه به وضعیت جامعه و شهر غر می‌زدیم، به این نتیجه رسیدیم که این احساس ما فرقی با احساس خیلی از آدم‌های دیگه این شهر نداره و همین جرقه راه‌انداختن یک کارزار عمومی و عملی برای تمیزی شهر به سرمون زد». این را ایده‌پرداز یک حرکت جمعی در شهر زاهدان، مرکز استان سیستان‌وبلوچستان، برای پاکسازی شهر از زباله‌ها می‌گوید. امیر جلالی‌نژاد و دوستانش در مجله کاروانسرا که در زاهدان منتشر می‌شود، چندروزی است یک کارزار یا پویش عمومی را کلید زده‌اند که با استقبال همشهریان‌شان مواجه شده است. عنوان کارزارشان را هم گذاشته‌اند: «شهردار شهرمان باشیم» و هدف‌شان تمیزکردن شهر از زباله‌هایی است که در کم‌کاری شهرداری و بی‌مسئولیتی برخی ش1هروندان در گوشه‌وکنار شهر رها شده است.
جلالی‌نژاد در همین رابطه به «شرق» می‌گوید: «ما اینجا یک نشریه داریم به اسم کاروانسرا که قبلا در آن گزارش‌هایی انتقادی درباره زباله‌گردی و حاشیه‌نشینی را کار کرده بودیم. اگرچه به‌طورکلی امکانات خدمات شهری در شهر زاهدان کم است، ولی هیچ‌وقت از جانب شهرداری تغییری احساس نکردیم. این بود که تصمیم گرفتیم کاری عملی انجام دهیم».
نظر شما درباره این‌گونه حرکت‌های مدنی از سوی شهروندان چیست؟ آیا چنین کارزارهایی در شهر شما وجود دارد؟ برای ما بنویسید: to@tavaana.org
گزارش و گفتگو درباره این کارزار در روزنامه شرق: http://bit.ly/1FaN4Zg

No comments:

Post a Comment