Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

7 ماه حقوق معوقه و بدهکاریهای پرداخت نشده مشکل کارگران شهرداری نیکشهر


7 ماه حقوق معوقه و بدهکاریهای پرداخت نشده مشکل کارگران شهرداری نیکشهر
زاهدان- ایرنا- شماری از کارگران شهرداری نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان که مدعی اند بدهکاریهایشان به بقالی و صاحب خانه و غیره آنان را به ستوه آورده خواستار پراخت معوقات دو شیفت نوروزی، اضافه کار، بدهی بازنشستگی، دو عیدی و پاداش و هفت ماه حقوق معوقه خود شدند.
کارگران معترض که شمارشان به حدود 20 نفر می رسید با مراجعه به خبرنگار ایرنا بیان کردند: افزون بر 45 نفر از کارگران شهرداری بابت هفت ماه حقوق و سایر فعالیتها و اضافه کار از شهرداری طلبکار هستند.
آنان مدعی شدند: بارها به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مراجعه و درخواست پرداخت معوقات خود را کرده ایم اما متاسفانه تاکنون بی نتیجه بوده است.
این کارگران که به سبب نگرانی از اخراج شدن از ذکر نامشان خودداری می کردند رسیدگی به مشکل را از مسوولان استان خواستار شده و گفتند: به هر دری زده ایم و به هر مسوولی که فکر می کردیم مشکل ما را حل کند مراجعه کرده ایم اما همچنان بدهی ها و معوقات به قوت خود باقی است.
یکی از این کارگران گفت: پرداخت نشدن هفت ماه حقوق و دستمزد هر کارگر و کارمندی را از پای در می آورد و زندگی را دچار تزلزل می کند.
وی افزود: بیشتر ما به بقال، مرغ فروش و حتی نانوایی بدهکاریم و به سبب عدم توانایی در بازپرداخت این بدهی ها شرمنده زن و فرزندانمان و طلبکاران هستیم.
یکی دیگر از کارگران گفت: هر گاه برای دریافت معوقات خود به شهرداری و شورای اسلامی شهر مراجعه کرده ایم پاسخ قانع کننده ای دریافت نکردیم و می گویند این بدهی ها و معوقات مربوط به زمان شهرداران سابق است و چنانچه بودجه و اعتباری باشد در آینده پرداخت می کنیم.
کارگر دیگری در ادامه سخنان همکارش تصریح کرد: ما برای شهرداری و شهر نیکشهر کار کرده ایم و ربطی به اینکه در آن زمان چه کسی شهردار و عضو شورای اسلامی بوده و اکنون چه کسی است، نداریم، اگر هر مسوول اداره و دستگاهی چنین طرز تفکری داشته باشد باید با جابجا شدن یک مسوول تمام کارها و پرونده ها بایگانی شود زیرا مربوط به رییس قبلی بوده است.
🌴شهردار نیکشهر نیز در تماس خبرنگار ایرنا با وی گفت: از 15 ماه پیش که زمام امور شهرداری را در دست گرفته ام با وجود مشکلات و نبود اعتبار، حقوق 90 کارگر و پرسنل شهرداری در پایان هر ماه پرداخت شده است و معوقات حقوق هفت ماهه کارگران مربوط به گذشته است و بطور قطع با تامین بودجه و اعتبار کم کم پرداخت می شود.
عبدالله میربلوچزهی افزود: هم اینک شهرداری نیکشهر افزون بر 11 میلیارد ریال بابت معوقات و حقوق پرسنل، اضافه کار، بازنشستگی، بیمه و پیمانکاران عمران شهری بدهکار است.
وی خواستار مساعدت استانداری سیستان و بلوچستان برای حل مشکلات معوقات و بدهی کارگران شد.
شهردار نیکشهر گفت: با وجودی که شهرداری نیکشهر از سال 1345 که جمعیت این شهر 18 هزار نفر بود تاسیس و راه اندازی شده اما همچنان به عنوان شهرداری درجه پنج محسوب می شود.
http://www3.sb.irna.ir/fa/News/81614025/ رستم کریمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا نیکشهر www7.sb.irna.ir

No comments:

Post a Comment