Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

کشته شدن یک جوان بلوچ توسط یگان امداد نیروی انتظامی در سوران


به گزارش کمپین فعالین بلوچ شنبه ساعت 20:30 جوانی به نام الیاس دهانی در مسیر شهرستان سیب و سوران به شهرستان سراوان توسط یگان امداد نیروی انتظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفت که در اثر ان کشته شد.
 لال بخش دهانی عموی جوان کشته شده به کمپین گفت: تیر به سر الیاس اصابت کرده است. مردم به اورژانس و آتش نشانی تماس گرفته اند اما اورژانس در صحنه حاضر نشده است و ماموران هم با دیدن تجمع ده ها نفر از مردم منطقه فورا محل را ترک کرده اند. الیاس با ماشین شخصی به بیمارستان منتقل شده است که پیش از رسیدن به بیمارستان سوران در اثر شدت جراحت و خونریزی جان داده است.

لال بخش در ادامه گفت: مردم در اعتراض به این اقدام در مقابل پاسگاه سوران تجمع کردند و از ماموران امنیتی خواستند تا پاسخگو باشند اما جوابی نگرفتند عده ای از جوانان خشمگین شده و درب پاسگاه را محکم کوبیده اند که ماموران برای ترساندن و متفرق کردن مردم تیر هوائی شلیک کردند. تیر اندازی به قدری بود که مردم منطقه را نگران کرد.

سوران در فاصله 30 کیلومتری شهرستان سراوان قرار دارد.

در چند ماه اخیر این سومین واقعه ناگوار در این  منطقه است پیشتر در مرداد ماه جوانی به نام رضا دهانی گنکی و در مدت کمی بعد از وی در شهریور ماه دو جوان از طائفه  برهانزهی در اقداماتی مشابه توسط ماموران انتظامی کشته شده اند.

شایان ذکر است شهرستان سیب و سوران با جمعیت یکصد هزار نفری از بیکاری 40 در صدی رنج می برد و در زمینه اشتغال پایدار هیچ گونه تاسیسات صنعتی در این منطقه وجود ندارد.

تجمع مردم در پی کشته شدن الیاس دهانی

 Source: http://www.balochcampaign.com/index.php/baynolmelal/2013-11-14-20-18-17/item/232-کشته-شدن-یک-جوان-بلوچ-توسط-یگان-امداد-نیروی-انتظامی-در-سوران

No comments:

Post a Comment