شاهین دادخواه، مشاور پیشین حسن روحانی در شورای عالی امنیت ملی ایران، در نامه ای از زندان اوین، از طرحی خبر داده است که سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) آن را برای گمراه کردن وزارت اطلاعات دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد اجرا کرده و طی آن توانست، شماری از دانشمندان هسته ای ایران را ترور کند.

نامه شاهین دادخواه را گروه ''فعالان در تبعید'' در اختیار ''العربیه.نت'' قرار داده است. 

بنا بر این نامه، ماجرا از آنجا آغاز شد که فردی با نام ''رضوی'' به خاطر نقشی که در سرکوب اعتراض های پس از انتخابات ریاست جمهوری چهار سال پیش ایران ایفا کرد، از معاونت داخلی وزارت اطلاعات به معاونت ضد جاسوسی منتقل شد. این نقل و انتقال در حالی روی داده است که سابقه کاری او در وزارت کشور، در زمینه مسائل داخلی بود.

بدین ترتیب و بنا به نوشته شاهین دادخواه، تیمی ضعیف متشکل از حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و دو معاونش، تدین و رضوی، در راس وزارت قرار گرفت. 

پس از آن، موساد، برای سرگردم کردن این تیم، نقشه ای پیچیده طراحی کرد و اقدام به طعمه گذاشتن برای وزارت اطلاعات به قصد مشغول کردن آن به مسائل غیر مهم و جزئی و به قصد ضربه زدن به تاسیسات هسته ای و ترور دانشمندان هسته ای و دادن پوشش کافی به ماموران مخفی خود کرد.

در این چارچوب، تعداد زیادی از جوانان درمانده و بیکار ایرانی که به قصد تفریح راهی استانبول می شوند، توسط عوامل موساد شکار و به کنسولگری آن در این شهر هدایت شده، مبلغی به آنها داده می شد و از آنها وعده همکاری گرفته می شد. 

پس از آن اسامی و نشانه های این افراد توسط موساد به شکل پیچیده و غیر مستقیم به وزارت اطلاعات ایران داده می شود.

این نامه می افزاید که رضوی با افتخار تمام این افراد را دستگیر کرده و از کشفی بزرگ برای مقامات عالی رتبه سخن می گوید.

در حالی که وزارت اطلاعات درگیر این دام اطلاعاتی است، دانشمندان هسته ای، پی در پی ترور می شوند، بی آنکه عاملان آنها دستگیر شود.

تنها عامل قتل یعنی قاتل علی محمدی یکی از دانشمندان هسته ای که خود را معرفی می کند، توسط یکی از عوامل نفوذی موساد در وزارت اطلاعات، از تور امنیتی فرار داده شده و در استانبول کشته می شود.

نصیب رضوی چیزی جز مجید جمالی فشی که هیچگاه نفر اصلی نبوده و تا روز آخر در سلول انفرادی نگه داشته می شود تا با کسی سخن نگفته و قضیه را افشا نکند. او در آخرین روز قبل از اعدام داد میزد: "فریبم دادند، قرار نبود اعدام شوم."

رضوی که پی برد در دامی سخت گرفتار شده است، برای انتقام گرفتن از موساد، نقشه ای برای حمله به نمایندگی های اسرائیل در چند کشور طراحی کرد.

حاصل این نقشه قطع پاهای جوانی به نام سعید مدنی در تایلند، زندانی شدن محمد خزایی در این کشور و نیز زندانی شدن بهرام فیضی در باکو به اتهام تلاش برای منفجر کردن سفارت اسرائیل بود.

بنا به نوشته شاهین دادخواه، رضوی، زن و فرزند سعید مدنی را که جز همان افرادی بود که موساد لو داده بود، گروگان گرفت تا او عملیات تایلند را انجام دهد. این جوان هم برای رهایی زن و فرزندش، مین را زیر خود گذاشت و منفجر کرد تا شاید بمیرد، اما قسمتش این نبود.

رضوی نه تنها کاری پیش نبرد، بلکه اقدامات او باعث تنش در روابط ایران با تایلند، گرجستان، آذربایجان و برخی کشورهای دیگر شد و این در حالی است که هنوز هیچ یک از قاتلین دانشمندان هسته ای شناسایی نشده اند.

وقتی چند ماه پیش، وزیر اطلاعات جدید آقای علوی اعلام کرد، افرادی که به عنوان خرابکار هسته ای دستگیر شده اند، "دزد میله گرد" بوده اند، اوج هنر رضوی و مصلحی نمایان شد.

بنا بر این نامه، اکنون وزارت اطلاعات با دهها پرونده ساختگی مواجه شده است که رضوی و تدین با ناشی گری و چراغ سبز مصلحی ساخته اند. آنها تیم جدید را تهدید کرده اند که سراغ این پرونده و خطاهای گذشته نروند. و اظهارات تند مصلحی علیه ظریف معطوف به همین تهدید است.

شایان ذکر است که دو سال پس از روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق ایران، شماری از اعضای تیم مذاکرات اتمی ایران به جامعه جهانی که ریاست آن را حسن روحانی بر عهده داشت، بازداشت شدند. ''جاسوسی'' اتهامی بود که به این دستگیر شدگان تفهیم شد.

حسین موسویان يکی از مذاکره کنندگان ارشد جزو دستگیر شدگان بود که البته او در ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ در دادگاه انقلاب تهران موسویان را به اتهام ''اخلال در امنیت ملی''مجرم شناخته شده و به دو سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از مشاغل دولتی محکوم شد.

اما سه تن دیگر از اعضای آن تیم و از همکاران حسن روحانی در دبیری شورای عالی امنیت ملی و مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست آن را روحانی تا پیش از ریاست جمهوری بر عهده داشت، به زندان تعزیری محکوم شده اند.

شاهین دادخواه که یکی از این افراد است، پیشتر در نامه ای سرگشاده به حسن روحانی از زندان اوین، شرایط خود و دوتن دیگر از همکاران زندانی اش را تشریح کرده و از رئیس جمهوری ایران خواسته است در این مورد پاسخگو باشد.