Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

انتقال مولوی نقشبندی امام جمعه راسک و یارانش پس از نزدیگ به ۲سال به بند عمومی زندان مرکزی زاهدان




بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » مولوی فتحی محمد نقش بندی و یارانشان پس از نزدیگ به ۲ سال در شکنجه گاه های اداره اطلاعات و محل ویژه ای که در زندان زاهدان نگهداری می شدند صبح روز گذشته به بند عمومی ۶ زندان زاهدان منتقل شد.
مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه راسک و یکی از منتقدین سیاست سرکوب اهل سنت و مردم بلوچستان توسط رژیم ولی فقیه است که در سال ۱۳۹۰ دستگیر و به شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زاهدان انتقال یافت، بازجویان وزارت اطلاعات او، فرزند و یارانش را تحت شکنجه های وحشیانه قرار دادند و از آنها اقدام به گرفتن اعترافات تلویزیونی نمودند و پس ازافشاگریهای گسترده او را از شکنجه گاه وزارت اطلاعات به نقطه ای در زندان زاهدان که بصورت ایزوله نگهداری می شد منتقل کردند. پس از نزدیگ به ۲ سال صبح روز گذشته او را به بند ۶ سلول ۸ انتقال دادند . علیرغم گذشت نزدیگ به ۲ سال از بازداشت وی ولی هنوز آثار شکنجه بر بدن این روحانی اهل سنت عیان است
او در دادگاهی که باز جویان وزارت اطلاعات اتهامات دروغ و واهی به وی و یارانش نسبت داده بودند محاکمه شد. و اخیرا او و یارانش را به احکام ضدبشری اعدام ، زندانهای طولانی مدت و تبعید محکوم کردند.احکام ضدبشری که علیه ایشان و یارانشان صادر شده است به قرار زیر می باشد:
مولوی فتحی محمد نقشبندی ۱۵ سال زندان و تبعید به خلخال، فرزندش عبدااغفار نقشبندی ۱۵ سال زندان و تبعید به ایلام، ملک محمد آبادیان اعدام، جواد آبادیان اعدام، نظام آبادیان اعدام جابر آبادیان اعدام هادی آبادیان ۱۲ سال زندان توام با تبعید به قزوین، گل محمد بلادهی ۱۵ سال زندان و تبعید ، مولوی عبدالله بلادهی ۴ سال زندان و عبدالله آبادیان فعلا بلاتکلیف.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور احکام قرون وسطایی اعدام و زندانهای طولانی مدت همراه با تبعید علیه روحانیون اهل سنت و همراهانشان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه و گزارشگر ادیان و مذاهب خواستار دخالت برای پایان دادن به صدور احکام اعدام و زندانهای طولانی مدت و تبعید علیه اهل تسنن در ایران و بخصوص در استان سیستان و بلوچستان است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۸ دی ۱۳۹۲ برابر با ۲۹ دسامبر ۲۰۱۳

No comments:

Post a Comment