Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

کمک 7‌میلیاردریالی مرتضوی به موسسه خیریه خودش



برای کمک به موسسه خیریه «کانون نخبگان عدل تهران (ایتام) » به‌آدرس «خ آزادی، پ81» مراجعه نکنید، این آدرس جعلی است.

بر اساس اسناد تحقیق و تفحص مجلس، حجت‌الاسلام عباسعلی علیزاده رییس پیشین دادگستری تهران، ریاست هیات مدیره «کانون نخبگان عدل تهران (ایتام)» را برعهده دارد و سعید مرتضوی خود نایب‌رییس هیات‌مدیره آن است. اسناد تحقیق و تفحص مجلس نشان می‌دهد مرتضوی در مجموع نزدیک «هفت‌میلیاردریال» به موسسه‌ای که خود نایب‌رییس هیات‌مدیره‌اش به شمار می‌رود کمک کرده است. در یکی از اسناد، حجت‌الاسلام عباسعلی علیزاده در نامه‌ای خطاب به سعید مرتضوی در تاریخ 16/3/92 نوشته است: «احتراما ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن حلول ماه مبارک رمضان، همانگونه که مستحضرید کانون نخبگان عدل تهران (ایتام) به‌عنوان یک موسسه خیریه، متولی حمایت و آموزش دانش‌آموزان، دانشجویان و صغار ممتاز فاقد ولی قهری و بی‌بضاعت بوده و سعی بر آن داشته تا آموزش‌های لازم را درخصوص علوم قرآنی، کامپیوتر و زبان انگلیسی برای آن عزیزان به‌صورت رایگان فراهم نماید... علیهذا از حضرت عالی که همواره پشتوانه‌ای برای ایتام و یاری‌رسان اقشار محروم و بی‌بضاعت بوده‌اید و با عنایت به فرارسیدن ماهی که معطوف به اکرام و اطعام ایتام می‌‌باشد، استدعا می‌شود در صورت امکان مبلغ 150میلیون‌تومان به سبد کالای این ماه الهی جهت ایتام تحت حمایت این کانون در اختیار قرار گیرد... .» بر مبنای اسناد تحقیق و تفحص مجلس در پی این نامه حجت‌الاسلام علیزاده به مرتضوی، «42میلیون‌و600 هزارتومان در قالب بن فروشگاه‌های رفاه و 61میلیون‌و850هزارتومان در قالب کارت هدیه» به این کانون تحویل داده شده است.

همچنین طبق درخواست دیگری از سوی حجت‌الاسلام علیزاده-رییس کانون نخبگان عدل تهران- در تاریخ 20/12/91 مبنی بر «تخصیص یک‌میلیاردریال پیرامون تامین بخشی از هزینه ایاب و ذهاب و تغذیه و آموزش ایتام در محل این کانون و پرداخت جوایز و هدیه به ایتام ممتاز و منتخب و برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی»، مبلغ «700میلیون‌ریال وجه نقد از سوی دفتر مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی (سعید مرتضوی)» به «سیدمحمدمهدی منصوری» نماینده معرفی‌شده از سوی حجت‌الاسلام عباسعلی علیزاده پرداخت شده است.

براساس اسناد تحقيق و تفحص مجلس «سعيد مرتضوی در مجموع نزديک ۷۰۰ ميليون تومان به موسسه‌ای که خود نايب‌رييس هيات‌مديره‌اش به شمار می‌رود کمک کرده است.

No comments:

Post a Comment