Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تجمع خانواده ها و مردم بر آرامگاه جانباختگان راه آزادی در زاهدان

  • بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» صبح روز سه شنبه خانواده های شهدای راه آزادی از زاهدان و سایر شهرهای استان و همچنین بستگانشان و مردم بر آرامگاه جانباختگان جمع شدند و آرامگاه آنها را گل باران کردند.
    روز سه شنبه ۷ آبان ماه خانواده های شهدای راه آزادی مردم ایران که از زاهدان ، سروان، چابهار و سایر نقاط استان آمده بودند و همچنین تعداد زیادی از مردم و بخصوص جوانان در این مراسم شرکت داشتند. آنها حوالی ساعت ۱۱:۰۰ در محل به خاک سپردن عزیزانشان حضور یافتند. ابتدا مراسم مذهبی را به جا آوردند و سپس آرامگاه جانباختگان را گل باران کردند. جمعیت حاضر نسب به اعدام این جوانان بی گناه و به گروگان گرفته شده و انتقام جویی از آنها را محکوم کردند و خشم و انزجار خود را از این جنایت ابراز داشتند . این مراسم تا ساعت ۱۳:۰۰ ادامه داشت.
    زنده یاد حبیب ملازهی پدر ناظر ملازهی از جانباخت راه آزادی مردم ایران به محض شنیدن خبر اعدام فرزندش دچار سکته قلبی شد و فوت نمود....
    لازم به یاد آوری است که مامورین وزارت اطلاعات ولی فقیه تمامی جانباختگان را خود به خاک سپردند و حتی پیکر آنها را به خانواده هایشان ندادند تا مراسم مذهبی و وداع با عزیزانشان را برگزار کنند.محل دفن آنها حدادا ۵ کیلومتری زاهدان به سمت میرجاوه می باشد و در نقطه ای دور افتاده در کوه ها دفن شده اند که با قبرستان شهر به نام بهشت محمد ۳ کیلومتر فاصله دارد. رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به اصول اولیه مذهبی پای بند نیست و تحت لوای مذهب دست به جنایتها ی ضد بشری می زند.
    نیروهای سرکوبگر ولی فقیه از ترس خشم مردم جرائت نزدیگ شدن به قبرستان را نداشتند.
    از طرفی دیگر علیرغم تهدیدها و فشارهای غیر انسانی علیه خانواده های جان باختگان برای ممانعت از انجام مراسم گرامیداشت.خانواده ها از روز یکشنبه مراسم گرامیداشت عزیزانشان را برگزار کردند و بطور مستمر مردم شهر و استان به این خانواده ها مراجعه می کنند و یاد و خاطره عزیزانشان را گرامی میدارند. این مراسم به مدت ۷روز ادامه خواهد یافت.
    پس از اعدام انتقام جویانه جو شهرهای استان سیستان و بلوچستان ملتهب می باشد و مردم این استان انزجار خود را از این جنایت بیان می کنند.نیروهای اطلاعاتی و سرکوبگر نظامی وحشت زده در لاک خود فرو رفته اند 
    فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
    ۷ آبان۱۳۹۲ برابر با ۲۸ اکتبر۲۰۱۳

    گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
    دبیر کل سازمان ملل متحد آقای بان کی مون
    کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
    گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
    سازمان عفو بین الملل
    Visa mer

No comments:

Post a Comment