Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اعدام گروهی در زندان مرکزی زاهدان در استان سیستان و بلوچستان - )massavrättningar i västra Balochistan som är ockuperad av Iran


I lördags avrättades 15 politiska fångar i staden Zahedan som ligger i västra Balochestan som är under Irans ockupation.  

صبح روزشنبه ۲۰ مهرماه ، رژیم ولی فقیه در زندان مرکزی زاهدان دست به اعدام گروهی از زندانیان بی دفاع زد که اسامی و
مشخصات بعضی از آنها به گزارش « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» به قرار زیر می باشد .
زندانبانان همزمان با اجرای حکم اعدام در زندان زاهدان تمامی ارتباطات زندانیان با خانواده هایشان را قطع می کند.

 صبح روزشنبه ۲۰ مهرماه ، رژیم ولی فقیه در زندان مرکزی زاهدان دست به اعدام گروهی از زندانیان بی دفاع زد که اسامی و مشخصات  بعضی از آنها به گزارش « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» به قرار  زیر می باشد .
۱ـ حمزه گمشا زهی ۳۰ ساله، که بیش از  ۲ سال در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود .
۲ـ شاه محمد براهویی ۳۳ ساله  ۲ سال در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود .
۳ـ ناصر برزنگ ۲۸ ساله ،۴ سال در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود
۴ـ حسین صوفی ۲۵ ساله ۵ سال در بند ۵  زندان مرکزی زاهدان زندانی بود
زندانبانان تمامی ارتباطهای بین بندهای زندان زاهدان را قطع نموده اند و عملا هر بند از سایر بندها ایزوله می باشد و قادر به داشتن ارتباط با سایر بندها را ندارد. زندانبانان هنگام انتقال زندانیان بی دفاع برای اجرای حکم اعدام ، آنها را تحت عنوان انتقال به بهداری، ملاقات با خانواده هایشان ، اعزام به دادگاه و سایر موارد از بند خارج می کند و همزمان تمامی ارتباطات زندانیان با خانواده هایشان را قطع می کند.
علیرغم گذشت ۲ روز از اعدام های گروهی در زندان  مرکزی زاهدان قوه قضاییه ولی فقیه هنوز هیچ خبری از اعدام های دیروز منتشر نکرده است و این خود دلیل قاطعی است از اعدام های گسترده و مخفیانه در زندانها است. از زمان انتصاب حسن روحانی به ریاست جمهوری تا به امروز تعداد اعدام شدگان به بیش از ۲۰۰ نفر تخمین زده می شود که تعدادی از آنها  در ملاعام به دار آویخته شدند و در میان آنها حداقل ۸ زن می باشد. خبر اعدام تعدادی از آنها توسط رسانه های دولتی اعلام شده است.

 http://iranglobal.info/node/26082  

No comments:

Post a Comment