Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

عدم رسیدگی پزشکی به دو تن از زندانیان اهل سنت محکوم به اعدام در زندان قزل‌حصار

  • با وجود بیماری جمشید دهقانی و صدیق محمدی مسئولین از اعزام ایشان به بیمارستان تفره می‌روند.
    بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صدیق محمدی که در هنگام بازداشت مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفته بود در آستانه نابینایی قرار دارد و نیاز به عمل جراحی چشم دارد.
    ...
    مسئولین زندان هیچ گونه اقدامی برای درمان این زندانی عقیدتی- سیاسی و اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان انجام نداده‌اند.

    جمشید دهقانی دیگر زندانی عقیدتی- سیاسی اهل سنت که در واحد ۳ زندان قزل‌حصار نگهداری می‌شود نیز از یک بیماری عفونی (نوعی کیست در ناحیه کمر) رنج می‌برد و با بی‌توجهی مسئولین زندان برای درمان روبروست.

    یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: "مسئولین هیچ توجهی به مسائل درمانی زندانیان عقیدتی- سیاسی اهل سنت نمی‌کنند. ما حتی از حقوق درمانی‌ای که برای زندانیان عادی تعریف شده است نیز محروم هستیم."

    وی در ادامه گفت: "طبق قوانین زندان ما حق داریم کتب مربوط به اهل سنت را داشته باشیم. ولی رجبعلی آژیر به عنوان مسئول واحد فرهنگی زندان و احمد مهرانی مسئول دارالقرآن زندان اجازه ورود کتب فقهی اهل سنت را به ما نمی‌دهند. این در حالی است که کتب زیادی علیه اهل سنت که حاوی توهین به اعتقادات ماست در کتابخانه زندان موجود است. رئیس زندان و رئیس حفاظت با آوردن کتاب‌ها موافقت کرده‌اند ولی این دو تن کماکان جلوی ورود کتب مذهبی ما را گرفته‌اند."

    جمشید دهقانی فرزند خدارحم متولد ۱۳۶۴ و صدیق محمدی فرزند حسین متولد ۱۳۶۵ هر دو از زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت در واحد ۳ زندان قزل‌حصار می‌باشند که به اعدام محکوم شده‌اند.Visa mer

No comments:

Post a Comment