Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اعتراض به اعدام 18 نفر در ایران - پاریس مقابل سفارت جمهوری اسلامی

رژیم جهل و جنایت اسلامگرایان به کشتار فرزندان ایران ادامه می دهد و ماشین سرکوب، زندان، شکنجه و اعدام در نظام نکبتبار اسلامی را نه با تغییر مهره ها، بلکه با همبستگی و پیکار ملی در راستای درهم شکستن کلیت نظام جنایت پیشه می توان متوقف کرد. گروهی از ایرانیان مقیم پاریس در اعتراض به اعدام 18 نفر، در مقابل سفارت اسلامگرایان ایران به تظاهرات پرداخته اند. خانم مهین شکرالله پور از فعالان زن کرد اظهار داشت: ساعت 6 از میدان لینا با عکسهایی که از حبیب الله گلپری پور و شیرکومعارفی و دیگر زندانیان کرد در دست داشتیم به سمت سفارت حرکت کردیم. همچنین پلاکاردهایی محتوی اسامی زندانیهایی که منتظر اجرای حکم اعدام هستند به همراه داشتیم.عکسهای حبیب الله گلپری پور و دیگر زندانیان کرد محکوم به اعدام توسط معترضین به جلوی سفارت نصب شدند. از شعارهای ما در جلوی سفارت «جمهوری اسلامی فاشیست است.»، «جمهوری اسلامی تروریست است.»، «نه به جمهوری اسلامی» و «نه به اعدام» بود. ما به زبانهای کردی و فارسی و فرانسوی شعار می دادیم.
*******


مقابل سفارت جمهوری اسلامی در پاریس محل تجمع معترضین به اعدام ١۸نفر در ایران بود

26. Oktober 2013 um 22:55
عصر امروز شنبه ۴ آبانماه، جمعی از فعالین کرد و ایرانی در اعتراض به اعدام 2 فعال سیاسی کرد و 16 فعال سیاسی بلوچ در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در پاریس تجمع کردند.  
مهین شکرالله پور از فعالان زن کرد با اعلام خبر فوق گفت: امروز خبر اجرای حکم اعدام حبیب الله گلپری پور، زندانی سیاسی کرد توسط مسئولان زندان مرکزی ارومیه به خانواده وی ابلاغ شد. رضا اسماعیلی، دیگر فعال سیاسی کرد نیز صبح امروز حکم اعدامش در سلماس اجرا شد. همچنین امروز 16 فعال سیاسی بلوچ اعدام شدند. به همین دلیل جمعی از فعالین کرد و غیر کرد در اعتراض به این اعدامها در جلوی سفارت جمهوری اسلامی در پاریس تجمع کردند.  
این فعال کرد در ادامه افزود: از دلایل دیگر تجمع این بود که 26 فعال کرد از جمله «زانیار و لقمان مرادی» و تعداد زیادی زندانی غیر کرد در زندانهای ایران منتظر اجرای حکم اعدامشان هستند. ما نگران وضع آنها هم بودیم. خیلی سریع تصمیم به این کار گرفتیم. بنابراین اصلا فرصت نشد که برای تجمع از پلیس فرانسه مجوز بگیریم. ساعت 6 از میدان لینا با عکسهایی که از حبیب الله گلپری پور و شیرکومعارفی و دیگر زندانیان کرد در دست داشتیم به سمت سفارت حرکت کردیم. همچنین پلاکاردهایی محتوی اسامی زندانیهایی که منتظر اجرای حکم اعدام هستند به همراه داشتیم.
مهین شکرالله پور اضافه کرد: عکسهای حبیب الله گلپری پور و دیگر زندانیان کرد محکوم به اعدام توسط معترضین به جلوی سفارت نصب شدند. از شعارهای ما در جلوی سفارت «جمهوری اسلامی فاشیست است.»، «جمهوری اسلامی تروریست است.»، «نه به جمهوری اسلامی» و «نه به اعدام» بود. ما به زبانهای کردی و فارسی و فرانسوی شعار می دادیم.
وی با بیان اینکه «از سوی کارکنان سفارت هیچ برخوردی با ما نشد» گفت: وقتی ما به جلوی سفارت رسیدیم فقط یک پلیس در آنجا بود. بعد از نیم ساعت تعدادی از نیروهای پلیس فرانسه خود را به جلوی سفارت رساندند. برخورد پلیس با معترضین خوب بود. آنها یک صف بین ما و سفارت درست کردند. کم کم ما را از سفارت دور کردند. ما در مسیر همچنان شعار می دادیم. پلیس نگران بازگشت معترضین و حمله به سفارت بود به همین دلیل ما را تا جلوی مترو همراهی کرد تا مطمئن شود که دیگر به آنجا بازنمی گردیم.
گفتنی است؛ حبیب الله گلپری پور در پاییز سال 88 توسط نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه مهاباد بازداشت شد. وی هنگام دستگیری تنها چندکتاب به همراه داشته است. این زندانی سیاسی کرد برای چندین ماه به شدت توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تحت شکنجه قرار گرفت. او طی نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی به شکنجه هایش اشاره کرد. شکستن دست و پای راست، آویزان کردن از ناحیه دست و پا، استفاده از شوک برقی، ضرب و شتم با میله آهنی، نشان دادن افراد شکنجه شده به وی برای تضعیف اعصاب و روانش، دستگیری اعضای خانواده، تهدید به مرگ و فحاشی از جمله شکنجه هایی بوده که توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی روی این زندانی سیاسی کرد اعمال شده است.

به گزارش سازمان حقوق بشر ایران این زندانی کرد در تاریخ ۲۴ اسفندماه سال ۸۸ (١٥ مارس ٢٠٠٩ )در شعبه یک دادگاه انقلاب شهر مهاباد به ریاست قاضی خدادای در یک جلسه چند دقیقه‌ای به اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کردستان( پژاک ) به اعدام محکوم ‌شد.
رضا اسماعیلی، دیگر زندانی سیاسی کرد نیز که سحرگاه امروز شنبه ۴ آبانماه اعدام گردید در تابستان سال 88 به اتهام محاربه و همکاری با حزب حیات آزاد کردستان موسوم به پژاک به اعدام محکوم شده بود.


ناصر بلیده ای: اعدام شدگان بلوچ از فعالان مدنی و فرهنگی بلوچ هستند
 
16 فعال سیاسی بلوچ هم امروز خبر اجرای حکم اعدامشان توسط «محمد مرزیه، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان» اعلام شد.
دادستان عمومی وانقلاب زاهدان، افراد اعدام شده را «وابسته به گروهک جیش العدل، انصار و سایر گروه‌های شرارت» معرفی کرده است.
محمد مرزیه گفته است: این افراد صبح امروز شنبه در پاسخ به اقدام تروریستی شب گذشته سراوان و شهادت مرزبانان، اعدام شدند  . 
معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی نیز اعلام کرده است: «شب گذشته درگیری مسلحانه‌ نیروهای هنگ مرزی سیرکان از توابع شهرستان سراوان با گروهک‌های معاند صورت گرفت که طبق اطلاعات ما منجر به شهادت 14 تن شده است  .  »
از دیگر سو ناصر بلیده ای، سخنگوی حزب مردم بلوچستان درباره هویت مرزبانان کشته شده به العربیه گفته است: «افراد کشته شده وابسته به گروه ویژه "مرصاد" هستند که به صورت مستقیم از نماینده خامنه ای در استان سیستان و بلوچستان دستور می گیرند. این افراد در سرکوب و کشتار مردم بلوچ دستشان باز است، به همین دلیل مردم بلوچ در برابر کشتار بی رحمانه آنها نیز مقاومت نشان می دهند. فرمانده این گروه در یکی از مصاحبه هایش گفته بود ما در بلوچستان ماموریت بازداشت نداریم بلکه ماموریت کشتن افراد معاند را داریم و به هرکسی که کمترین سوءظنی پیدا کنیم او را خواهیم کشت.»
ناصر بلیده ای همچنین درباره 16 بلوچ اعدام شده به العربیه گفته است: « این 16 نفر اعدامی که آقای مرزیه آنها را گروههای معاند نامید از 700 فعال مدنی و فرهنگی مرد بلوچ هستند  که در سالهای 2008 و2009 هنگام برگزاری یک تظاهرات مسالمت آمیز دستگیر شده بودند. رژیم جمهوری اسلامی برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه هر چند گاهی تعدادی از آنها را اعدام می کند.»
دربخش دیگری از سخنان ناصربلیده ای با العربیه آمده است: « بلوچستان از بدو تاسیس جمهوری اسلامی تحت یک حکومت نظامی اعلام نشده اداره می شود به همین دلیل کشتار مردم بلوچ درچارچوب فوانین قضایی ایران مورد بررسی قرار نمی گیرد. رژیم های حاکم بر ایران در زمان شاه و حاضر جمهوری اسلامی در برخورد با خواسته قومی ملت بلوچ همواره بر سیاست انتقام جویانه وکشتار مردم بلوچ استوار بوده است. مردم بلوچ در قانون اساسی جمهوری اسلامی به صورت رسمی و قانونی مورد تبعیض قرار گرفته اند. رژیم ایران همیشه با دید امنیتی به خواسته های مشروع ملت بلوچ برخورد کرده است و اعدام انتقام جویانه امروز یک اتفاق تازه ای نیست و در واقع در ادامه همان سیاستهای سرکوبگرانه دولت های مرکزی علیه ملیت های بلوچ، عرب، کرد، ترک آذربایجان و ترکمن و غیره است.»
لازم به ذکر است از اسامی زندانیان بلوچ اعدام شده و وضعیت پرونده های آنهاهیچ اطلاعی در دست نیست.

عکاس؛ ربین رحمانی
عکاس؛ ربین رحمانی
عکاس؛ جمال پور کریم
عکاس؛ جمال پور کریم

برگرفته از: 

فیس بوک خانم مهین شکرالله پور

No comments:

Post a Comment