Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

برای توقف خونریزی توسط رژیم --- امیر قطر خواستار ارسال نیروهای عربی به سوریه شد

دبی – العربیه. نت
شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر روز شنبه 14 - 1 - 2012 در گفتگو با شبکه " سی بی اس " پیشنهاد داد برای جلوگیری از خونریزی در سوریه نیروهای عربی اعزام شود.

این صریح ترین موضعی است که توسط یکی از رهبران عرب در مورد تحولات سوریه اعلام می شود.

امیر قطر که میهمان برنامه " 60 دقیقه " در کانال " سی بی اس " بود در پاسخ به سوالی در مورد راه حل توقف کشتار مردم توسط رژیم سوریه از ارسال نیروهای عربی برای مقابله با این رژیم سخن گفت.

بر اساس اظهارات شیخ حمد بن خلیفه این نیروهای می توانند به مردم سوریه کمک کنند تا سرکوب و کشتار را متوقف سازند.

پیش از این عبدالله دوم پادشاه اردن در گفتگو با بی بی سی نیز به صراحت اعلام کرده بود " اگر به جای اسد بودم کناره گیری می کردم."

حمد بن جاسم نخست وزیر قطر نیز طی ماه های گذشته مواضع شدیدی علیه رژیم سوریه گرفته بود و در آخرین واکنش نسبت به ادامه کشتار مردم این کشور تاکید کرده بود ناظران اتحادیه عرب نمی توانند برای " وقت کشی " در سوریه بمانند.

او تاکید کرد ارتش سوریه بر اساس توافقات دوجانبه باید از شهرها و مناطق مسکونی عقب نشینی کند.

قطر ریاست دوره ای اتحادیه عرب را برعهده دارد و بر اساس توافقات این اتحادیه شیخ حمد بن جاسم نخست وزیر این کشور ریاست کمیته ای را برعهده گرفته است که ماموریت دارد برای پایان دادن به بحران جاری در سوریه با رژیم این کشور مذاکره کند.

این کمیته طی ماه های گذشته گفتگوهای گسترده ای را با رژیم سوریه آغاز کرد اما به دلیل عدم پایبندی سوریه به توافقات ابتدا عضویت این کشور در اتحادیه عرب تعلیق شد و سپس طرحی برای حل بحران این کشور ارائه شد که ابتدا مورد مخالفت سوریه قرار گرفت و سرانجام پس از تهدید به ارسال پرونده این کشور به شورای امنیت مورد موافقت قرار گرفت.

بر اساس این طرح رژیم سوریه باید نیروهای خود را از مناطق مسکونی خارج سازد و خونریزی ها را متوقف کند و به مردم اجازه بدهد تظاهرات اعتراضی برگزار کنند و در قاهره با نمایندگان مخالفان وارد گفتگو شود.

رژیم سوریه تاکنون به هیچ کدام از بندهای این اتحادیه عمل نکرده است و از زمان ارسال ناظران اتحادیه عرب به سوریه برای بررسی اوضاع بیش از 400 تن به دست نیروهای دولتی کشته شده اند.

http://www.alarabiya.net/articles/2012/01/14/188314.html

No comments:

Post a Comment