Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

زیر پوشش همکاری با سیا --- یک مجله آمریکایی از همکاری جندالله با موساد خبر داد

دبی – العربيه. نت
مجله آمریکایی فارن پاليسي در شماره روز جمعه 13-1-2011 در مقاله ای نوشت سازمان جاسوسی اسرائیل ( موساد ) گروه تندرو و اسلام گرای جند الله را برای انجام عملیات در داخل ایران به کار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه عناصر اطلاعاتی موساد در دوره ریاست جمهوری جورج بوش در آمریکا به تشکیلات مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران گفته بودند آنها به نمایندگی از سیا با آنها مذاکره می کنند.

این مجله می نویسد جورج بوش پس از آگاه شدن از این اقدام و سوء استفاده اسرائیل از نام کشورش برای انجام عملیات و احتمال عکس العمل ایران علیه واشینگتن بسیار خشمگین شده بود.

عناصر سازمان جاسوسی موساد برای مسافرت به پاکستان از گذرنامه های آمریکایی استفاده کرده بودند به همین دلیل توانستند جندالله را قانع کنند که آنها آمریکایی هستند.

بر اساس گزارش این مجله یکی از مقام های بلند پایه سیا گفته است ایالات متحده آمریکا از اینکه اسرائیل ممکن است با انجام چنین عملیاتی امنیت این کشور را به خطر بیندازد اظهار نگرانی کرده است.

این مجله می نویسد فاش شدن چنین طرح هایی می تواند بر روابط نه چندان خوب ایالات متحده آمریکا و پاکستان نیز اثر منفی بگذارد.

این مجله در پایان می نویسد با این حال نمی توان گفت ترور دانشمندان اتمی در ایران طی دو سال گذشته از طریق همکاری موساد و جندالله به وقوع پیوسته است.

گروه سنی مذهب جند الله در استان سیستان و بلوچستان در شرق ایران و جنوب غرب پاکستان در مناطق مرزی بین این دو کشور علیه رژیم جمهوری اسلامی فعالیت می کند .

این گروه اعلام می کند برای مبارزه با تبعیض مذهبی و قومی علیه رژیم مبارزه می کند و هر گونه ارتباط با کشورهای خارجی را رد می کند.

دستگاه های امنیتی در ایران اما پس از وقوع عملیات های مختلف توسط جندالله این گروه را به وابستگی به آمریکا و اسرائیل متهم می کنند.

عبدالمالک ریگی رهبر این گروه در سال 2010 پس از دستگیری اعدام شد.


http://www.alarabiya.net/articles/2012/01/14/188306.html

No comments:

Post a Comment