Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

به دنبال درخواست سری کمک از آمریکا در برابر نظامیان --- رئیس جمهور پاکستان در سایه تنش با سران ارتش به اسلام آباد بازگشت

دبی-العربیه.نت
یک منبع دولتی پاکستان اعلام کرد آصف زرداری رئیس جمهور این کشور پس از حضور در یک مراسم عروسی در دبی روز جمعه 13-1-2012 وارد اسلام شد.

فرج الله بابار سخنگوی رياست جمهوری پاکستان به خبرگزاری رویترز گفته است که زرداری در ساعات اولیه امروز جمعه وارد اسلام آباد شد.

بازگشت رئیس جمهور پاکستان به کشورش در سایه تنش بین او و سران ارتش که از نفوذ بیشتری برخوردارند ، صورت می گیرد.

در پی افشای نامه ای که در آن پاکستان از آمریکا خواسته بود ، دولت را در مهار قدرت روز افزون ارتش یاری کند ، روابط رئیس جمهور و ارتش این کشور رو به سردی گرایید.

ارتش پاکستان روز چهارشنبه گذشته به طور ضمنی به یوسف جیلانی نخست وزیر این کشور که از سران ارتش انتقاد کرده بود هشدار داد.

با این حال ، تحلیلگران بر این باورند بر اثر این بحران ، احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور بیش از کودتای نظامی وجود دارد.

همچنین برخی منابع نظامی می گویند سران ارتش این کشور برکناری زرداری از راههای قانونی را بر کودتای نظامی ترجیح می دهند.

این کشور نیمی از عمر 65 ساله پس از استقلال خود را تحت حاکمیت دولت هایی گذرانده است که از طریق کودتا های نظامی به قدرت رسیده اند.

بر اين اساس سفر غير منتطره زرداری به دبی در دسامبر گذشته که برای آزمای های پزشکی صورت گرفت به گمانه زنی درباره احتمال کودتا بر علیه وی را شدت بخشید.

بر اساس گزارش پزشکان معالج رئیس جمهور پاکستان ، وی در مدتی که در شهر دبی بسر می برد ، بارها تحت آزمایش پزشکی قرار گرفته است.

No comments:

Post a Comment