Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شکایت تنها راه رهایی از انتقاد و یا اتهام نیست!


روزدرآ: روز گذشته خبری مبنی بر شکایت شهرداری ایرانشهر از تنها وبلاگ نویس فعال این شهر روی خروجی یک خبرگزاری قرار گرفت که بلافاصله پس از آن توسط چند وبلاگ و وب سایت محلی منتشر شد و بازتاب های فراوانی را حتی در خارج از شهرستان ایرانشهر و در میان بلاگرهای استان نیز در پی داشت.

خبر شکایت شهرداری ایرانشهر از«اشکان اروند» تنها وبلاگ نویس فعال در این شهرستان به مثابه آب سردی بود بر تن گرم عرصه فعال وبلاگ نویسی و اطلاع رسانی استان که فعالان این عرصه را متعجب ساخت.

بدور از هرگونه قضاوت در ماهیت مطالب انتشار یافته وبلاگ ارتباط ایرانشهر و یا درست و نادرست بودن آن، آنچه که از شهردار ایرانشهر و فراتر از آن شهر فرهنگی و جوان این شهر دور از انتظار بود این اقدام دست اندرکارن شهرداری است که کاش قبل از آن ؛به زوایای مثبت و منفی این حرکت می پرداختند و بعد گزینه شکایت در مراجع قضایی را انتخاب می نمودند.

اما آنچه که فراتر از انتظار بود این است که دست اندرکاران روابط عمومی این شهرداری روزگاری خود از فعالان فرهنگی در ایرانشهر بوده اند و سنگ فعالان فرهنگی و جوانان پرشور ایرانشهر را بر سینه می زده اند و یا بر فضای زنده و اکتیو این شهر و فعالیت های قابل تحسین سالیان دور فخر و مباهات می ورزیده اند اما حال چه به سر شهر ایرانشهر آمده که نه تنها فعالان فرهنگی آن خاموش مانده اند بلکه تنها راه دفاعیات خویش را در پی ریزی شکایت می دانند که این شایسنه آن شهر فعال و جوانان نواندیش سالهای افتخار نیست!

واقعاً چه بر سر شما آمده که امروز به خاطر انتشار چند مطلب که تاکید می کنم تایید صحت و سقم آن در توان نگارنده نیست، در وبلاگ شخصی تنها فعال در عرصه اطلاع رسانی به شیوه های دور از انتظار متوسل می شوید و پاسخ خود را به آنچه که خود اتهام نام می نهند، با شکایت فیصله می دهید.

کاش دست اندرکاران این اقدام پاسخ خویش را به آنچه نشر اکاذیب و اتهام خوانده می شود را از راه های پیش و روی دیگری پیگیری و بیان می نمودند و یا در سهل ترین شرایط ممکن جواب به نوشته های این وبلاگ نویس را نه تنها در رسانه منتشر کننده بلکه در رسانه های وابسته به شهرداری و یا در سایر رسانه ها طبق قانون مطبوعات می دادند تا این اقدام باتدبیر بهتر جوانان و مسئولان مربوطه پیش می رفت.

برگزیدن گزینه شکایت از میان گزینه های فراوان نه تنها تصویری غیر قابل تصور از شهرداری ایرانشهر و جوانان عزیز و نخبه این شهر ترسیم می نماید و موجب بدبینی اهالی فرهنگ،ادب هنر از دست اندرکارن این اقدام می شود بلکه به گمان عده ای این اقدام زهر چشمی برای منتقدان تعبیر می شود تا جسارت به نقد کشیدن شهرداری را نیابند.

فعالان و علاقمندن به پیشرفت کشور و به تبع آن استان و در کنار آن بلوچستان در این سوی و آن سوی تر از شهرستان ایرانشهر که نامش با فعالیت های فرهنگی قابل تحسین استانی و فرا استانی گره خورده و روزگاری لقب «ترین های استان» را به یدک می کشیده ،انتظارشان این بود مسئولان و دست اندرکاران شورا و شهرداری ایرانشهر عمیق اندیشیده تا نام این شهر کهن را با اقدامات سطحی پیوند ندهند.

نمی دانیم چه به سر مسئولان شهرداری فعال این شهر و جوانان نواندیش آن آمده که حتی تاب تحمل تنها وبلاگ نویس فعال در شهرستان خود را نیافیه و به جای برآمدن به پاسخ گویی از طرق مختلف،شیوه ای را برمی گزینند که اعتبار این شهر فرهنگی را خدشه دار می نمایند.


http://roozdara.mihanblog.com/post/171

No comments:

Post a Comment