Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

جمهوری اسلامی از اختلاس پسر خامنه ای تا انتقاد شدید اللحن سردار سپاه از حکومت

دبی-العربیه.نت
فضای سیاسی ایران این روزها با اخبار شوکه کننده در اردوگاه اصولگرایان حاکم بر این کشور همراه شده است.

اختلاف میان نزدیکان آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور این کشور آنقدر بالا گرفته که به اتهام یکدیگر به اختلاس بزرگ و فساد مالی با اعداد نجومی رسیده است.

از سوی دیگر، یکی از فرماندهان سابق سپاه و موسس نیروی دریایی این نهاد نظامی، انتقادهای تندی را متوجه نظام حاکم کرده است؛ انتقادهایی که با واکنش روبرو شد و لباس شخصی های وابسته به حکومت را بر آن داشت تا روبروی منزل او تجمع برگزار کنند.
اختلاس پسر خامنه ای
سایت اصلاح طلب جرس نیز در خبری، از متهم شدن مجتبی خامنه ای فرزند رهبر جمهوری اسلامی به اختلاس میلیاردی توسط احمدی نژاد خبر داده است. این اتهام در حالی مطرح می شود که نزدیکان احمدی نژاد به دست داشتن در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی متهم هستند.

این اختلاس، بزرگترین فساد مالی در نظام بانکی ایران به شمار می آید. متهم اختلاس فردی به نام "مه آفرید امیر خسروی " صاحب مجموعه "گروه امیر منصور آریا" است که بر اساس گزارش های منتشره، توانسته است از طریق روابط خاص خود با بانک صادرات و بانک ملی ایران به گشایش اسناد اعتباری به مبلغ صدها میلیارد تومان اقدام کند، بدون آن که تمام یا دست کم بخش عمده‌ای از وجه این اعتبار نامه‌ها را پرداخته باشد.

غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل کشور علیه متهمان این پرونده اعلام جرم کرده است. نام یک سری از شخصیت ها از جمله علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در میان متهمان به چشم می خورد.

پرونده اما فاقد متهم ردیف اول است. سایت "جرس" به نقل از منابع خود اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر احمدی نژاد را به عنوان متهم اصلی معرفی کرده است.

بر پایه این گزارش، چندی پیش هیاتی متشکل از ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه، مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و حیدر مصلحی وزیر اطلاعات با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دیدار می‌ کنند و مدارک دخالت و دست داشتن اسفندیار رحیم مشائی رئیس دفتر رئیس جمهور در اختلاس سه هزار میلیارد تومانی را به وی ارائه می دهند. آن ها از رئیس دولت ایران می خواهند مشائی را از سمت خود برکنار کند تا به اتهاماتش در دادگاه رسیدگی شود.

خواست این مقام های حکومتی، با واکنش مخالف احمدی نژاد روبرو می شود. او می گوید: "اشکال ندارد، اما باید به همه پرونده‌های اختلاس رسیدگی شود. من اسناد و مدارک موثقی دارم که به موجب آن آقای سید مجتبی خامنه ‌ای فرزند محترم مقام معظم رهبری رقم ناقابل (1600000000 یورو) یک و شش دهم میلیارد یورو از بیت المال اختلاس کرده است. اگر متعهد می شوید که به هر دو پرونده همزمان رسیدگی کنید من با استفعای مشائی موافقت خواهم کرد." این مبلغ حدودا 3,360,000,000,000 تومان می شود.
تجمع در برابر منزل سردار سپاه ناراضی
از سوی دیگر، لباس شخصی های طرفدار آیت الله خامنه ای از ساعت های اولیه صبح مقابل منزل حسین علایی موسس نیروی دریایی سپاه پاسداران تجمع کرده و شعارهایی علیه این فرمانده دوره جنگ ایران و عراق سر دادند.

علایی که ریاست ستاد مشترک سپاه را در دوره جنگ برعهده داشت، سه روز پیش با انتشار یادداشتی در روزنامه اطلاعات، به انتقاد از آیت الله خامنه ای پرداخت و سرنوشت دیکتاتورهای منطقه را به او گوشزد کرد.

خبرگزاری "فارس" وابسته به سپاه پاسداران می گوید تجمع در مقابل منزل حسین اعلایی به دلیل همراهی او با جریان فتنه صورت گرفته است.
اصولگرایان حاکم بر ایران به اصلاح طلبان "فتنه گر" می گویند. آن ها به اعتراض هایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری دو سال و نیم پیش، شهرهای ایران به ویژه تهران پایتخت را فرا گرفته "جریان فتنه" می گویند.

بنا بر این گزارش، تجمع کنندگان پلاکاردهایی با مضامین "سردار بیدار شو"، "سردار حسین علایی مردود است" و ... در دست داشتند و شعارهایی همچون "سردار بی‌بصیرت، بصیرت بصیرت" و "علایی ننگت باد، شرمت باد" سر دادند.

جمعی از فرماندهان سپاه هم با انتشار بیانیه ای خطاب به حسین علایی، به شدت او را به باد انتقاد گرفتند.
فرماندهان سپاه مقاله اخیر حسین علائی را " اهانت به انقلاب اسلامی و رهبری الهی آن " تلقی کرده اند واز اینکه باعث " لبخند دشمن " شده است از او انتقاد کردند.

آنها از اینکه موضع سردار سپاه در " رسانه‌های جبهه کفر و استکبار، نفاق و صهیونیسم جهانی " به شکل گسترده بازتاب داشته است نیز به شدت اظهار نارضایتی کردند.

این نامه به امضای دوازده تن از فرماندهان سپاه با رتبه سرتیپ منتشر شده است.

No comments:

Post a Comment