Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اول عصر ايران و بعد خبرگزاري مهر؛ حذف نام بلوچستان از تیتر خبر

لطفا كسي از اين خبر سوء استفاده و سوء تعبير نكند.  بگذاريد بي جنجال حرف مان را بزنيم و نتيجه اي بگيريم كه به نفع همگان باشد. حتما سهوی است. امروز  آخرین خبر از وبلاگ تیاب  را كه خواندم  ياد ماجراي مشابه خودم در دو سه روز پيش افتادم با سايت خبري عصر ايران كه  استان  سيستان و بلوچستان را دو شقه كرده و با همان شقه اول يعني سيستان كار خود راه
انداخته بود:

تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
البته از جهتي نفس اماره می گوید حالا كه خبر خبر دلچسبي هم نیست، همان بهتر كه بی صدا بچسبانندش به همسايه ها. ولي چه كنيم كه يك مقدار كمبود خورده شيشه داريم و با وساوس شیطانی هم  سخت در جنگ.  پس مي گوئيم سيستاني هاي بينوا چه گناهي كرده اند كه جور خبرهاي تروريستي را به تنهايي به دوش بكشند؟  به قول معروف در نوش هم شریک بوده ایم  در نیش هم باید!  نان پنيري باشد هر چه باشد با هم مي خوريم حالا كه قرار است همسفر باشيم.  

من دو روز پياپي است كه دو بار  به سايت مذكور (عصر ايران) كامنت ارسال كرده و محترمانه از آن مي خوام تيتر خبر را تصحيح كرده و نام بلوچستان را از قلم نيندازند. جالب است تا به عمرم حوصله نكرده ام در هيچگونه  سايتي نظر دهم. ولي اين بار حس كردم اين براي همه بهتر است. فردا ديگراني با هر نيتي همين را در بوق و كرنا خواهند كرد. ولي خبري نشد كه نشد.  بعد وقتي قد خود و پهناي وبلاگم را وجب كرده و با كارگاه عريض و طويل عصر ايران قياس كردم خنده ام از حماقتم گرفت. و خبر همچنان ماند كه جاودانه گردد.  

نمي دانم والله! ولي خودمانيم، از جهاتي  بد هم نمي شود! اينهمه تايپ اضافي، انر‍ژي و وقت خانم نازگل خبرنويس. اصلا چيه اين نام است كه استان ما دارد؟ يك تريلي هيجده چرخ هم برايش كم است. حالا اين سيستان سوگلي كه فعلا دارد در همه امورات زحمت نمايندگي مان را مي كشد، اين هم رويش. اصلا چه شده حالا مگر؟! سيل آمده؟ زلزله آمده؟ پس چي؟! آهان! پس داريد تشويش اذهان عمومي مي كنيد! نه خير اقا خر ما از كرگي دم نداشت. مي خواهيد اصلا بنويسيد استان "سيسي"  يا "سيبي"؛ هم خوش لفظ تر مي شود، هم با كلاس و امروزي، و هم كوچلو و نازنازي! خلاقيت براي اين لحظه ها است ديگر! الهي قربونت سيبي گوگوري مگوري خودم!

رازگو بلوچ 

No comments:

Post a Comment