Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

موافقت مجلس نمایندگان آمریکا راه را برای اقدام نظامی علیه ایران باز کرد


مجلس نمایندگان آمریکا موافقت خود را با استفادۀ احتمالی از قدرت نظامی علیه ایران در صورتیکه جمهوری اسلامی ایالات متحده و یا متحدینش را با سلاح هسته ای تهدید کند، اعلام کرد
مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه با تصویب بودجۀ سالانۀ وزارت دفاع ایالات متحده موافقت خود را با استفادۀ احتمالی آمریکا از ابزار نظامی علیه رژیم ایران در صورت لزوم اعلام کرد. در این زمینه در متن لایحۀ بودجۀ وزارت دفاع آمریکا پنتاگون تأکید شده است که سیاست آمریکا موظف است که تمامی تمهیدات لازمه را برای جلوگیری ایران از تهدید کردن آمریکا، متحدینش و یا کشورهای همسایه با سلاح هسته ای اتخاذ کند، حتی در صورت لزوم استفاده از اقدام نظامی.

شایان یاد آوریست که روز پنجشنبه نیز مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه ای از رییس جمهوری آمریکا خواست که مانع از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح اتمی شود. اگر چه نمایندگان آمریکایی در قطعنامۀ خود به استفاده ازقدرت نظامی اشاره ای نکرده اند، اما به وضوح تأکید کرده اند  که سیاست آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی مقابله با آن است و نه تلاش برای مهار این عملکرد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه با 299 رأی موافق و 120 رأی مخالف، موافقت خود را با بودجۀ643  میلیارد دلاری وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که نزدیک به 4 میلیارد دلار بیشتر از بودجۀ درخواست شده از سوی رییس جمهوری آمریکا و 8 میلیارد دلار بیش از توافق صورت گرفته میان دو حزب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا در تابستان گذشته است.

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا موافقت خود را با بودجۀ 88 میلیارد و500 میلیون دلاری عملیات ارتش آمریکا در افغانستان اعلام کرد. سنای ایالالت متحده که اکثریت اعضای آنرا دموکرات ها تشکیل می دهند باید نظر خود را در مورد مصوبۀ دیروز مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کند.



  http://www.persian.rfi.fr

No comments:

Post a Comment