Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

صادق زیبا کلام : احمدی نژاد ول کن قدرت نیست، او می‌داند که بعد از سال 92 کاره‌ای نیست

صادق زیباکلام معتقد است با شناختی که از محمود احمدی‌نژاد دارد او از قدرت کنار نمی‌رود و به همین خاطر برای حفظ بخشی از این قدرت برنامه‌ریزی دارد. وی با بیان اینکه «احمدی‌نژاد شخصیت متفاوتی دارد»،‌گفت: او خاتمی یا هاشمی نیست که بعد از تمام شدن دوره‌اش برود. او می‌خواهد از قدرتی که در هفت سال جمع کرده بخشی را برای خودش و اطرافیانش داشته باشد. به همین دلیل مقابله می‌کند و مقاومت خواهد کرد و سعی می‌کند بخشی از قدرت را برای خود نگه دارد.  برای او با توجه به شناختی که از شخصیت ایشان داریم سخت است به راحتی همه چیز را تحویل بدهد.
این استاد دانشگاه پیش‌بینی کرد رئیس‌جمهور برای حفظ قدرت بعد از این دوره یا تلاش خواهد کرد به کسی نزدیک شود که پیروز احتمالی انتخابات آینده است و از او حمایت می‌کند یا بیرون از قوه مجریه سعی می‌کند برای خود بخشی از قدرت را حفظ کند.
وی گفت: احمدی‌نژاد می‌داند که بعد از سال 92 کاره‌ای نیست و به همین خاطر احساس خطر می‌کند.او فکر می‌کند احتمال دارد برای برخی از نزدیکان رئیس‌جمهور پرونده قضایی وجود داشته باشد و پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری ایشان به اتهامات مختلف قوه قضائیه آنها را بازداشت و محاکمه کند. یک دغدغه حفظ بخشی از قدرت و یک دغدغه حفاظت از اطرافیانش است اما باید دید برای حفظ این قدرت چه مکانیسمی را به کار خواهد گرفت. در فضای فعلی نمی‌توان پیش‌بینی کرد.
وی در توجیه نامه رئیس‌جمهور گفت: احمدی‌نژاد می‌خواهد نشان بدهد که من هاشمی شاهرودی را به عنوان یک حکم بی طرف قبول دارم و این بی طرفی را در شورای نگهبان، قوه‌قضائیه و مجلس نمی بینم، بنابراین از او یاری می طلبم که به عنوان یک شخصیت بی طرف بگوید من کارم درست است و حالاکه نتوانستم شورای نظارت بر قانون اساسی را تشکیل بدهم از یک فرد بی طرف کمک می گیرم تا ایراد کارم را به من بگوید.

No comments:

Post a Comment