Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

موج جديد دستگیری­های وسیع رژیم جمھوری اسلامی ايران در بلوچستان, حزب مردم بلوچستان

اطلاعيه خبری 15 ماه مئی 2012- برابر با 26 اردیبهشت 1391

موج جديد دستگیری­های وسیع رژیم جمھوری اسلامی ايران در بلوچستان
سياست و نگاه نظامی- امنيتی حاکم بر بلوچستان توسط رژيم جمھوری اسلامی ايران روز به روز با ابعاد و شگردھايی جديد رو به گسترش است۔ براساس چنين نگاھی، ھمه مردم بلوچ مضافاً اھل تسنن قابل اعتماد نبوده ودشمنان ايران و رژيم تلقی گرديده و فقط مشکوکيت و يا حتی گزارش کذب از سوی عواملش، برای دستگيری، شکنجه، زندانی و حتی مجازات اعدام دستگير شدگان کافی است۔ داشتن اختيار تام خارج از چھارچوبھای قانونی موجود در دستگيری وحتی تيراندازی به قصد کشت توسط نيروھای نظامی و امنيتی در بلوچستان امری عادی است۔ حضور نيروی مسلح معروف به مرصاد فقط در بلوچستان که به ھيچ مقام و نھاد اداری ای پاسخگو نبوده وتحت فرمان مستقيم ولی فقيه اھل تشيع ايران ميباشد مؤيد چنين سياستی است۔
جھت اشد مجازات دستگير شدگان بلوچ، در صورت نجات از شکنجه ھای جانی و روانی، برچسب ھا و القابھای از قبل آماده برای چسباندن بر پيشانی آنان، ھمواره بر سر ميز بيدادگاھای رژيم جمھوری اسلامی ايران موجود ميباشد وبسته به شرايط زمانی ؛ نوکر بيگانه، تروريست، وھابی و قاچاق فروش مواد مخدر و نھايتاً مفسد فی الارض خوانده ميشوند۔
مقاومت اخير رھبران مذھبی بلوچ در برابر کنترل مدارس دينی اھل تسنن توسط رژيم، بھانه ای گشته است تا که عوامل آن در منطقه برای آغاز حمله ای جديد و دستگيری بيشتری از مردم بلوچ اقدام به ترفند ھای جديدی بنمايند۔ در پی چنين سياستی است که طرح و نقشه موج جديد دستگيری ھای رژيم در بلوچستان با ترور امام جمعه شھرستان راسک آقای مولوی مصطفی جنگی زھی در ۳۰ ديماه۱۳۹۰ آغازو به اجرا در آمده است۔ طرح ھايی که ھميشه توسط رژيم حاکم برای ايجاد تفرقه و درگيری ميان قبايل و اقشارمختلف بلوچ مورد استفاده قرار گرفته اند۔
اسامی تعدادی ازافرادی که به اتهام ترور مولوی جنگی زھی دستگير شده اند بشرح زير ميباشند:
1 - مولوی فتح محمد نقشبندی، 55 ساله، امام جمعه یکی از مساجد راسک در راسک.

2 - مولوی عبدالله ملازاده، 48 ساله از دهستان پارود، در شهرستان سرباز

3 - حمید ملازاده، 23 ساله در زاهدان دستگیرشده است

4 - حبیب الرحمان ملازاده، 29 ساله در زاهدان

5 - نظام­الدین ملازاده، 18 ساله در زاهدان

6 - جبار ملازاده، سن 22 ساله از دهستان هییت در شهرستان سرباز

7 - ملک محمد آبادیان، 50 ساله، همراه با با دو پسر و داماد. مکان دستگیری: دهستان هییت، شهرستان سرباز

8 - عبدالله آبادیان، سن 20 ساله، دهستان هییت از شهرستان سرباز

9- جواد آبادیان، 20 ساله

10 - فواد آبادیان، 17 ساله، دهستان هییت از شهرستان سرباز

در ادامه این دستگیریها در روز دوشنبه 14 ماه­ می برابر با 25 اردیبهشت 1391، نیروهای انتظامی رژیم جھت دستگيری مولوی عبدالغفار نقشبندی به کلاس درس او در شھرستان راسک یورش برده اند۔ مردم با شنیدن دستگیری ایشان برای اعتراض به سمت فرمانداری شهر حرکت واعتراض خود را به گوش مقامات ميرسانند. فرماندار راسک به خواست و اعتراض مردم به اين بی حرمتی، وقعی نميگزارد و اين خبر به شھر ھا و آبادی ھای اطراف راسک ميرسد و جمعيت انبوھی به مردم معترض راسک در خيابانھا پيوسته و برای ابراز انزجار از اين عمل بسوی مرکز نیروهای انتظامی حرکت ميکنند. در نزديکی مرکز نيروھای انتظامی، از سوی آنان به مردم تيراندازی ميشود که يکنفر بنام جان محمد دھقانی بر اثر اثابت گلوله جان باخته و تعدادی زخمی و دستگير ميشوند که تاکنون از تعداد زخميان و دستگير شدگان خبری موثق در دست نيست۔

نیروهای انتظامی از شهرهای دیگر بلوچستان وبخصوص از زاهدان به راسک سرازير گشته و هم اکنون موج دستگيری فله ای رژيم به شدت ادامه دارد۔

تا هنوز خانواده ها موفق به ملاقات دستگیر شدگان نگشته و نگران سلامت عزیزان خود بوده وانتظار خبر رسانی از وضیعت خود به گوش مردم ایران و جهان دارند۔ در ادامه اخبار کامل تری در اختیار علاقه مندان قرار داده خواھد شد.

حزب مردم بلوچستان

http://www.ostomaan.org/articles/%D8%B3%D9%85%D8%A7-%D9%88-%D9%87%D8%A7%D9%84/12875

No comments:

Post a Comment