پاکستان اولین قطار باری بین المللی خود را که اسلام آباد را از طریق تهران به استانبول متصل می سازد راه اندازی می کند.
این خط آهن که طول آن شش هزار و 500 کیلومتر است اولین پروژه ای است که در چهارچوب سازمان همکاری اقتصادی، اکو به اجرا در می آید.
پاکستان امیدوار است که این طرح بتواند حجم تجارت بین پاکستان و ایران و ترکیه را تا 50 درصد افزایش دهد.
ارزش حجم بازرگانی پاکستان با ترکیه و ایران در حال حاضر به یک میلیارد دلار در سال بالغ می شود.
طرح جدید برای تقویت مناسبات بازرگانی این سه کشور است.
سید یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد که روزی از این خط آهن برای حمل مسافر نیز استفاده شود.
این قطار 20 کانیتنر را حمل خواهد کرد.
چهارده کانتینر در تهران تحویل داده خواهد شد و 6 کانتینر دیگر به استانبول فرستاده می شود.
در اولین ماموریت این قطار نمایندگانی از سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه حضور خواهند داشت.
مکانیسم بازرگانی کنونی میان سه کشور بسیار پر هزینه است.
غالبا کانتینرها به وسیله کشتی به بندر کراچی برده می شوند و از آنجا به وسیله قطار به مقصد حمل می شوند.
خط آهن جدید مسیر مستقیمی برای حمل بار ایجاد خواهد کرد و زمان حمل بار در طول شش هزار و 500 کیلومتر مسافت را به 15 روز کاهش خواهد داد.
مقامات سه کشور هم اکنون مسائل گمرکی، نقل و انتقال بار و زمان به راه افتادن سرویس پیشنهادی را حل کرده اند.
صادرکننندگان می گویند مسیر جدید مزایای بسیار زیادی خواهد داشت.
ابراز امیدواری شده که در آینده این مسیر از یک سو تا کشورهای اروپایی و از طرف دیگر تا کشورهای آسیای میانه امتداد یابد.
BBC
این خط آهن که طول آن شش هزار و 500 کیلومتر است اولین پروژه ای است که در چهارچوب سازمان همکاری اقتصادی، اکو به اجرا در می آید.
پاکستان امیدوار است که این طرح بتواند حجم تجارت بین پاکستان و ایران و ترکیه را تا 50 درصد افزایش دهد.
ارزش حجم بازرگانی پاکستان با ترکیه و ایران در حال حاضر به یک میلیارد دلار در سال بالغ می شود.
طرح جدید برای تقویت مناسبات بازرگانی این سه کشور است.
سید یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد که روزی از این خط آهن برای حمل مسافر نیز استفاده شود.
این قطار 20 کانیتنر را حمل خواهد کرد.
چهارده کانتینر در تهران تحویل داده خواهد شد و 6 کانتینر دیگر به استانبول فرستاده می شود.
در اولین ماموریت این قطار نمایندگانی از سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه حضور خواهند داشت.
مکانیسم بازرگانی کنونی میان سه کشور بسیار پر هزینه است.
غالبا کانتینرها به وسیله کشتی به بندر کراچی برده می شوند و از آنجا به وسیله قطار به مقصد حمل می شوند.
خط آهن جدید مسیر مستقیمی برای حمل بار ایجاد خواهد کرد و زمان حمل بار در طول شش هزار و 500 کیلومتر مسافت را به 15 روز کاهش خواهد داد.
مقامات سه کشور هم اکنون مسائل گمرکی، نقل و انتقال بار و زمان به راه افتادن سرویس پیشنهادی را حل کرده اند.
صادرکننندگان می گویند مسیر جدید مزایای بسیار زیادی خواهد داشت.
ابراز امیدواری شده که در آینده این مسیر از یک سو تا کشورهای اروپایی و از طرف دیگر تا کشورهای آسیای میانه امتداد یابد.
BBC
No comments:
Post a Comment