Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

آيت الله منتظرى : اين حكومت نه جمهورى است نه اسلامى

تهران - رسانه ها ، ( العربيه نت)

آيت الله حسنعلی منتظرى درجواب بیانیه 293 نفر از روزنامه نگاران و روشنفكران ايرانی در مورد حوادث اخير و تظلم خواهى از ايشان اظهار امیدواری کرد که " مسئولين امر از اين راه انحرافى كه در پيش گرفته اند دست‏ ‏برداشته و حقوق از دست رفته مردم را استيفا نمايند."

این مرجع بزرگ شیعیان دربیانیه ای که روز چهارشنبه 26 – 8 – 2009 درسایت شخصی خود منتشرکرد با اشاره به بیانیه های سابق خود تاکید کرد که او " بارها تذكرات و‏ ‏پيشنهادهايى را براى بيرون رفتن از اين بحران ويرانگر ارائه نموده ، ولى‏ ‏ظاهرا حضرات براى رسيدن به مقاصد دنيوى خويش چنان چشم و گوش و‏ ‏دل بر حقايق بسته اند كه نه مى‎بينند و نه مى‎ شنوند."

او اظهار کرد : " امیدوارم تا كاملا دير نشده‏ ‏مسئولين امر به خود آيند و بيش از اين وجهه نظام جمهورى اسلامى را در‏ ‏بين توده هاى زجر كشيده وسيلى خورده ايران و درسطح جهانى خدشه دار‏ ‏نكنند و موجب سقوط خود و نظام نگردند."

وی با با یادآوری اینکه درپذيرش دين اجبارى نيست مى نويسد: " بايد‏ ‏پذيرفتن اصول دين با استدلال و برهان باشد. و سيره و روش رسول‏ ‏خدا( ص ) و ائمه معصومين ( ع ) نيز اين گونه بوده كه مردم در كمال آزادى و‏ ‏بدون لكنت زبان و بدون هيچگونه ترس و واهمه اى درباره مسائل انتقاد و‏ ‏اظهارنظر نمايند. بزرگترين ستم و ظلم به اسلام عزيز رفتار مستبدانه با‏ ‏مردم تحت عنوان حكومت دينى و اسلامى است."

در ادامه اين نامه آمده است: " اميدوارم مسئولين امر از اين راه انحرافى كه در پيش گرفته اند دست‏ ‏برداشته و حقوق از دست رفته مردم را استيفا نمايند، خسارات را جبران‏ ‏نموده و بى گناهان را بيش از اين در زندان نگه ندارند، و با پايان دادن به‏ ‏سناريوهاى نمايشى دادگاهها و پخش اعترافات آنچنانى بيش از اين قضاء‏ ‏اسلامى را مسخره نكنند و يا لااقل شجاعت اين را داشته باشند كه اعلام‏ ‏كنند اين حكومت نه جمهورى است و نه اسلامى و هيچ كس هم حق‏ ‏اعتراض و اظهارنظر و انتقاد ندارد."

گفتنی است روزنامه نگاران امضا کننده بیانیه اخیر از کسانی که توان یا وظیفه آن را دارند كه در برابر " تهاجم كودتاچيان" بايستند درخواست کرده اند تا از حقوق ملت دفاع کنند.

علاوه بر حسنعلی منتظری در این نامه شخصیت هایی چون اکبرهاشمی رفسنجانی ، محمد خاتمی ، میرحسین موسوی ومهدی کروبی نیز مورد خطاب قرارگرفته اند.
پاسخ آقای منتظری جانشین پیشین آیت الله خمینی که قبل از فوت رهبرسابق ایران از این سمت برکنار شده بود اولین واکنش به بیانیه روزنامه نگاران وروشنفکران ایرانی است.

نويسندگان این بیانیه از مخاطبان خود خواستند كه " به اقدامات عملى روى آورند و كودتاچيان را در همين جا متوقف كنند و گرنه فردا دير است. يا امروز يا هيچ وقت ديگر."
Alarabiya

No comments:

Post a Comment