Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ایران آرژانتین را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد



وزارت خارجه جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه در واکنش به موضع مقامات آرژانتینی در قبال گزینه محمود احمدی‌نژاد برای وزارت دفاع این مقامات را به «دخالت آشکار در امور داخلی ایران» متهم کرد.

روز جمعه دولت آرژانتین و رهبران یهودیان بوئنوس آیرس از انتخاب احمد وحیدی برای تصدی وزارت دفاع در دولت دهم ابراز خشم و انزجار کردند و آن را «توهینی به قربانیان این کشتار و خانواده‌های آنها» خواندند.

بیشتر بخوانید:
ابراز انزجار آرژانتین و یهودیان از وزیر پیشنهادی احمدی‌نژاد
آرژانتین ساختمان متهم ایرانی پرونده «آمیا» را مصادره کرد
بمب‌گذاری در مرکز جامعه یهودیان شهر بوئنوس آیرس با عنوان آمیا (انجمن همکاری اسرائیل و آرژانتین) ۸۵ نفر کشته و بیش از ۲۰۰ تن مجروح به جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، ضمن این که به دولت آرژانتین توصیه کرد که به دنبال شناسایی مجرمان اصلی باشند اعلام کرد که «بر اساس اسناد و مدارک موجود در داخل آرژانتین عاملین واقعی آن [این اقدام تروریستی] قابل شناسایی می‌باشند.»

آقای قشقاوی مشخص نکرده است که اسناد و مدارک مورد نظر او چه هستند و آنها را در کجا می‌توان یافت.

خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید سیستم قضایی آرژانتین «نتوانسته حتی یک مورد سند محکمه‌پسند علیه مقامات سیاسی نظامی کشورمان ارائه کند.»

این در حالی است که آرژانتین رسماً ایران را به طراحی این بمب‌گذاری متهم کرده و چندین مقام عالی‌رتبه جمهوری اسلامی از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی را تحت تعقیب قرار داده است.

در وب‌سایت رسمی پلیس بین‌المللی،‌ اینترپل، نیز از سال ۲۰۰۷ در کنار نام‌هایی چون محسن رضایی و علی فلاحیان که به خاطر پرونده انفجار آمیا در آرژانتین تحت تعقیب هستند نام احمد وحیدی نیز به عنوان فرمانده سابق نیروی قدس سپاه دیده می‌شود.

حسن قشقاوی همچنین می‌گوید دستگاه قضایی آرژانتین «تحت فشار، رشوه و تبلیغات لابی صهیونیست‌ها» است که «مسیر پرونده‌های قضایی را در جهت منافع صهیونیست‌ها... هدایت می‌نماید.»

علی‌اکبر جوان‌فکر، مشاور مطبوعاتی رئیس دولت دهم، نیز روز شنبه برخورد دولت آرژانتین را بخشی از «توطئه صهیونیست‌ها» خوانده بود.

در همین زمینه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز روز یک‌شنبه گفت که واکنش خارجی‌ها به انتخاب آقای وحیدی برای وزارت دفاع بر رای اعتماد نمایندگان مجلس اثری نخواهد داشت و «حتی آنها را در موضع خود تقویت خواهد کرد».

علاءالدین بروجردی تحت تعقیب بودن احمد وحیدی توسط اینترپل را «از فتنه‌های صهیونیستی» توصیف کرد و اتهام آرژانتین علیه ایران را «ادعای دروغی که به نتیجه نرسید» خواند.

احمد وحیدی، گزینه پیشنهادی محمود احمدی‌نژاد برای وزارت دفاع و پشتیبانی پیش از این در همین وزارتخانه سمت قائم مقام وزیر را در دولت نهم برعهده داشته و در دوران وزارت علی شمخانی نیز سمت معاونت طرح و برنامه این وزارتخانه را در اختیار داشته است.

تاکنون کسی برای اجرای طرح بمب‌گذاری در مرکز یهودیان بوئنوس آیرس محکوم نشده است، اما کشورهای آرژانتین و آمریکا و اسرائیل نیروهای حزب‌الله تحت حمایت ایران را مسئول این کار می‌دانند.
Radiofarda

No comments:

Post a Comment