Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حملات راکتی ایران بر بلوچهای ماشکیل سخت محکوم است


بنابر اخبار رسیده از بلوچستان و نیز بگزارش از بی بی سی بخش اردو، نیروهای سرکوبگر رژیم ، ماشکیل را در هنگام شب به راکت بستند. نایب فرماندار ماشکیل حاجی آقا خان ریکی به خبرنگار بی بی سی گفت که در این حمله، 50 راکت پنج- فوتی با قطرچهار اینچ پرتاب شده است که سه زن بلوچ جان باخته و دو نفر بشدت زخمی شده اند. منابع محلی خبر از زخمی شدن دهها نفر بیگناه بلوچ میدهند.

فرماندار ماشکیل حاجی آقا خان ریکی نیز تایید کرد که تمامی راکتهای پرتاب شده دارای شماره نظامی ایران هستند. بخشدار ماشکیل نصیر بلوچ میگوید که بیمارستان و اماکن دیگر نیز بر اثر اصابت این راکتها صدمه دیده اند. نصیر بلوچ خبر از تردد 14 خودرو نظامی ایرانی داد که لحظاتی بعد از حمله به ماشکید مشاهده شده اند.

رژیم ضدبلوچ ایران با این عمل جنایتکارانه اش به جهان ثابت کرد که برای ایران، قوانین بین المللی فاقد ارزش هستند و برای سرکوب بلوچها از راکت و بمب و هر سلاح سنگین استفاده میکند. ایران بارها در گذشته نیروهای سرکوبش را برای تعقیب و سرکوب کردن مبارزان بلوچ، وارد بلوچستان شرقی کرده است، اما دست به بمباران و پرتاب راکت از راه دور بر شهر و مردم بلوچ نزده است. رژیم ایران با گستاخی تمام در حال پایمال کردن قوانین بین المللی است و متاسفانه پاکستان بجای اعتراض بر این مداخلت و حملات نظامی ایران بر ملت بلوچ، با سکوت حساب شده اش به ایران چراغ سبز نشان داده است.

پاکستان و ایران کشورهایی هستند که مدام بر بلوچستان و مردم بلوچ با توش و تانک حمله کرده اند و سبب از بین رفتن امنیت در بلوچستان شده اند. بنابر قوانین بین المللی این وظیفه کشورها است تا از جان و مال مردم حفاظت کنند. اما ایران و پاکستان ثابت کرده اند که آنها نه تنها در ایجاد امنیت در بلوچستان متعهد نیستند، بلکه خود عامل فشار و ناامنیتی در بلوچستان هستند. از اینرو بلوچستانءِ راجی زرمبش این را وظیفه جامعه جهانی میداند تا از جان و مال ملت بلوچ از دست اشغالگران ایران و پاکستان دفاع نماید.

بلوچستانءِ راجی زرمبش در اینجا زنگ خطر را بصدا در میاورد که اگرچنانچه جامعه جهانی در مورد حملات راکتی ایران بی تفاوت بماند، آنوقت دیر نخواهد بود که رژیم ایران در صورت دسترسی به سلاح اتمی، امنیت کشورهای خلیج و خاورمیانه را در خطر جدی قرار دهد. اگر امروز حملات راکتی به بلوچستان سبب واکنش جامعه بین المللی نشود، آنگاه ایران از این تاکتیک و استراتژی، احساس قدرت میکند و برای مقابله با مخالفانش چه در غالب مقاومتهای مردمی مثل مقاومت بلوچها، و چه در غالب کشورهاییکه بعنوان دشمن تلقی میشوند، از استفاده زور و مداخلت نظامی کوچکترین درنگی نخواهد کرد. رژیم ایران دارای ماهیتی دیکتاتوری عجین به عظمت طلبی است. این عظمت طلبی ایران است که امروز مردم بیدفاع ماشکیل شبانه مورد حملات راکتهای چهار اینچی نظامیان رژیم قرار میگیرند. اگر رژیم ایران مهار نشود، دامنه تهدیدات ایران به بلوچستان محدود نخواهد شد و در آینده ای نه چندان دور، ادعای حاکمیت بر بحرین با شوراندن شیعیان وابسته اش در آنجا آغاز خواهد شد.

بلوچستانءِ راجی زرمبش، ایران را برای حملات راکتی­اش بر مردم بیدفاع ماشکیل که موجب شهادت 3 زن بلوچ و زخمی شدن بیگناهان بلوچ شده است را سخت محکوم میکند و از جامعه بین المللی میطلبد تا جلوی حملات وحشیانه رژیم ایران و دامنه عظمت طلبی ایران را بگیرند تا هم بلوچ و بلوچستان در امن و آسایش باشند و هم منطقه خاورمیانه از تهدیدات ایران محفوظ بماند.

بلوچستانءِ راجی زرمبش

23 Aug 2009

No comments:

Post a Comment