Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

‌آمادگی تایلند برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار

وزیر مختار سفارت کشور پادشاهی تایلند گفت: سرمایه‌گذاران کشور تایلند آمادگی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار را دارند.

وزیر مختار سفارت ‌تایلند اعلام کرد:

خبرگزاری فارس: وزیر مختار سفارت کشور پادشاهی تایلند گفت: سرمایه‌گذاران کشور تایلند آمادگی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار را دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار، چابرات سیریوات در دیدار با مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار با برشمردن برخی از پروژه‌های عمرانی‌ که در آینده‌ای نزدیک باعث توسعه منطقه می‌شوند، از جمله راه‌آهن و گاز‌ اظهار داشت: ما سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار را از اهداف بلند مدت می‌بینیم و امیدواریم سرمایه‌گذاران کشورمان در زمینه‌های مونتاژ خودرو، تولید لاستیک طبیعی، و بسته‌بندی برنج برای صادرات به کشور‌های سی‌آی‌اس و افغانستان بتوانند در این منطقه فعالیت کنند.

چابرات سیریوات ادامه داد: با توجه به سرمایه‌گذاری تایلند در منطقه آزاد قشم در زمینه تولید کنسرو ماهی، عسلویه در زمینه پتروشیمی و ساوه در زمینه اکتشاف نفت، اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات از سایر مناطق آزاد ایران برای ارائه به سرمایه‌گذاران تایلندی هستیم تا بتوانیم آنان را به سرمایه‌گذاری در این مناطق از جمله منطقه آزاد چابهار به دلیل ویژگی‌های خاص خود ترغیب کنیم.

مدیر عامل شرکت ترانزیت و توسعه تجارت منطقه آ‍زاد چابهار هم با اشاره به اینکه هزینه‌‌های بندری در این منطقه نسبت به سایر بنادر ایران 30 درصد کمتر است، افزود: سرمایه‌گذاران تایلندی می‌توانند این منطقه را به عنوان مرکز تجارت بین‌المللی خود انتخاب کنند تا تمامی تجار ایرانی و آسیای میانه از این مرکز مبادلات تجاری خود را انجام دهند.

علی نوری تصریح کرد: سرمایه‌گذاران تایلندی می‌توانند در زمینه‌های فرآروی آبزیان به بازار هدف صادرات، مونتاژ ماشین آلات سنگین در بازار ایران و ماشین‌های سبک برای صادرات و ذوب آلومینیوم برای بازار داخل و خارج کشور فعالیت کنند.

No comments:

Post a Comment