Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

غصب زمینهای بومی و تخریب روستاها در شهر های مختلف بلوچستان و واگذاری زمینها به ارگانها و افراد نظامی و غیربومی

غصب زمینهای بومی و تخریب روستاها در شهر های مختلف بلوچستان و واگذاری زمینها به ارگانها و افراد نظامی و غیربومی

 عدالت نیوز:سالهاست زمین های مردم بومی بلوچ توسط نیروهای امنیتی و انتظامی غصب و در اختیار غیر بومیان و ارگانهای نظامی قرار می گیرد.و در این میان مردم بلوچ اوراه و بی سرپناه گشته اند. تصاحب زمینهای مردم بلوچ و واگذاری آن به غیر بومیان و قلع و قمع ملت بلوچ و جذب و تشویق غیربومیان به بلوچستان و از سویی اوراگی و سرکوب ملت بلوچ سیاستی است که سالهاست حکومت مرکزی در پیش گرفته و این برنامه هویت زدایی و برهم زدن ترکیب جمعیتی و غصب زمین های بومی به قبل از جمهوری اسلامی برمی گردد و جمهوری اسلامی در ادامه همان سیاست است.
مهم ترین اقدامات رژیم تهران برای تغییر بافت جمعیت بلوچستان عبارتند از
 1_گسیل داشتن مهاجران غیر بومی به بلوچستان
 2_دادن مزیتهای زیاد به افرادی که از خارج از بلوچستان برای کار به این استان بیایند
 3_وادار کردن مردم بلوچ به مهاجرت به خارج ازاستان و کشور
 4_دادن تمامی امتیازها شهرکهای صنعتی و .. به غیر بومیان و محروم بودن ملت بلوچ از هر گونه سرمایه گذاری تا اندازه ای که 70 در صد جمعیت بلوچ زیر خط فقر زندگی می کنند.
 5_همجه شدید به زبان و فرهنگ و مذهب و عقیده مردم تا راه مهاجرت را در پیش گیرند یا در فرهنگ غیربومی ذوب شوند
 6_تغییرات شهری و روستائی بر اساس منافعشان تا مردم بلوچ در این تغییرات بهره ای نبرند و بر قدرت غیربومیان افزوده شود به طور مثال با اینکه میرجاوه و نصرت آبادجمعیت قابل ملاحظه ای دارند اما در تقسیمات سیاسی جزو خاش محسوب می شوند و یا نیکشهر جزو چابهار محسوب می شوند و در انتخابات یک نماینده از این دو شهر به مجلس راه می یابد اما از زابل که اکثر جمعیت آن را غیر بومیان تشکیل می دهند دو نماینده به مجلس می رود.
 7 :ایجاد بندر آزاد چابهار و دعوت کردن از سرمایه داران غیر بومی برای سرمایه گذاری در بندر آزاد و حتی اخیرا خبر فروخته شدن بندر به طور خصوصی منتشر شده است که دست سرمایه داران غیر بومی را در منطقه به طور کامل آزاد گذاشته است.
 8_غصب زمینهای مردم بلوچ و ثبت آنها به نام شهرداری و واگذار کردن آنها به نظامیان و یا با نرخهای پائین به غیر بومیان واگذار می نمایند تا بیشتر تشویق شوند و دیگران را تشویق به آمدن به بلوچستان کنند.
 9_ایجاد دانشگاه بزرگ برای غیر بومیان و آوردن هزاران دانشجوی غیر بومی به بلوچستان ،سهمیه دانشجویان بومی این دانشگاهها بسیار پائین تر از حد تصور است.80 درصد سهمیه دانشگاههای بلوچستان متعلق به دانشجویان غیربومی است.و این درحالی است که دانشجویان غیربومی پس از آن به شهرها و مناطق خود برای خدمت برمی گردند و بلوچستان سهمی برای استفاده از این میزبانی ندارد.واز 20 درصدی که متعلق به دانشجویان بلوچ است پس از تحصیلات و کسب مدرک در رشته تحصیلی  ، استخدامی از سوی نهادهای دولتی صورت نمی گیرد.
10_برگزاری مراسم عزاداری و ماتم و نوحه و سینه زنی در خیابانهای بلوچستان و آویزان کردن تابلو های مخصوص شیعی تا به بلوچستان رنگ و بوی شیعی داده شود.
11_نام گذاری خیابانهای شهرهای بلوچستان با نامهای فارسی و شیعی که هر کس از خارج بیاید این شهرها را فارسی و شیعی بداند.
حک.مت مکری  برنامه تغییر بافت جمعیت بلوچستان را بر خلاف موازین بین المللی ادامه می دهد ، زیرا قوانین بین المللی می گوید که حکومت مرکزی حق ندارند املاك منقول يا غيرمنقول متعلق به افراد يا گروهها و سازمان‌ها را تصرف کرده و یا از بین برده و تخریب نموده و منهدم نمایند. اما حکومت مرکزی مرتکب همه این جرائم شده و به جنایت علیه ملت بلوچ ادامه می دهد. 
درپایان برمیگردیم به  اسامی  روستا هایی   که تخریب و زمینهای روستایی به نفع دولت غصب گشته اند وفریاد دادخواهی مردم مظلوم بلوچ به جایی نرسیده است.
برای  مثال اسامی چندین روستا را که توسط نیروهای دولتی تخریب و مردم ان اواره شده اند تفصیلا ذکر می کنیم.
1_در سال 1390 روستای کمب در یک کیلومتری شهر چابهار مورد هجوم نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفته و با دو دستگاه لودر به تخریب منازل مردم این روستا پرداختند.
کمب یک روستای قدیمی می باشد و رو به رشد بود و جمعیت انبوهی در این روستا زندگی می کنند و سختی های زیادی از جمله نداشتن امکانات رفاهی از قبیل آب و برق را تحمل کرده اند ؛این روستا در یک کیلومتری شهر چابهار واقع شده است و افراد زیادی در این روستا ساخت و ساز کردند و حتی کسانی هم در این روستا زندگی می کنند که به نان شب هم محروم بودند و کسانی هم هستند تمام دارایی خود را برای ساختن خانه مسکونی در این مکان خرج کرده اند .
سال 1390 نیروهای امنیتی با دوستگاه لودر منازل بسیاری از مردم این روستا را تخریب نمودند بنا به گزارشهای هجوم نیروهای امنیتی به بهانه تامین امنیت بود و به بهانه اینکه روستای کمب محل سارقین است منازل بسیاری از مردم روستا را تخریب و زمینهایشان را غصب نمودند.

2_طی سال گذشته روستای بله سر چابهار که قدمتی چند صد ساله دارد نیز توسط نیروهای امنیتی و انتظامی تخریب و مردم بله سر آوراه گشتند و زمین روستا به یک فرد غیر بومی بنام علیرضا علیزاده از کادر سپاه پاسداران جهت راه اندازی کشتارگاه واگذار شد.
لینک تخریب روستای بله سر
لینک تخریب روستا ی بله سر و جمع آوری وسایل زندگی مردم روستا با چندین دستگاه خودروی سنگین 
لینک نامه بیش از 300 تن از مردم بلوچ در جهت ممانعت ازغصب زمینهای روستای بله سر  
رنجنامه ی مردم اهالی بل سر چابهار
3_همچنین روستای پاسک قصر قند توسط نیروهای انتظامی و امنیتی تخریب و مردم این روستا اواره و بی سرپناه گشتند و بسیاری از زمین های مردم غصب شد. 
لینک تخریب روستا  در یوتیوب 
مردمان ساکن در روستای پاسک نسلهاست که در زمینهای آباء و اجدادیشان زندگی میکنند، مامورین سرکوبگرِ دولتی بدون توجه به خواست مردم، خانه هایی را که قدیمی تر و یا صاحبانشان از نیاکان خویش به ارث بردند، و همچنین منازل تازه ساخته شده که مالکان آنها، میلیونهای تومان خرج ساختن این مکانها کرده اند، را ویران کرده و به آوار تبدیل نموده اند.
4_منازل مسکونی مردم منطقه احمد آباد در حاشیه شهر سراوان توسط ماموران شهرداری با همکاری نیروی انتظامی تخریب شدند. به گزارش کمپین فعالین بلوچ ماموران انتظامی روز سه شنبه 26 آبان هنگام تخرب منازل با محاصره منطقه اجازه فیلم برداری و ورود و خروج مردم را از منطقه نداده اند
 ماموران علت تخریب را "زمین خواری " عنوان کرده اند مردم روستا اما می گویند: "این خانواده ها بیش از 15 سال است که در این منطقه سکونت دارند و امتیاز آب و برق نیز به آنها داده شده است" بنابر گزارش مردم منطقه خانواده های که مقاومت کرده اند و اجازه تخریب خانه هایشان را نداده در نهایت منازل آنها به همراه وسایل خانه تخریب شده اند.
5_طی دی ماه سال 1394روستای شهیدان دانش پایه زاهدان توسط نیروی انتظامی در زاهدان مرود هجوم نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفت و منازل مسکونی مردم این روستا تخریب گشت و زمینها به نفع سپاه پاسدارن و نیروهای مرصاد مصادر گشته است.
سحرگاه روز یکشنبه 6 دیماه 1394 بیش از پنجاه دستگاه خودروی نظامی به همراه 10 دستگاه لودر اقدام به تخریب منازل مردم در این روستا نموده و اکثر منازل این روستا را با خاک یکسان نموده است.برای مشاهده فیلم تخریب اینجا در یوتیوب کلیک کنید. تخریب یک روستای کامل توسط ماموران امنیتی و انتظامی در بلوچستان _زاھدان
 روستای دانش پایه (سیاه دِک) سالهاست محل سکونت مردم بومی است و این روستا دارای کد روستایی و وتابلو شهرداری و خدمات دولتی چون آب و برق می باشد و در فاصله دو کیلومتری از شهر زاهدان می باشد. زمینهای این روستا متعلق به شخصی بنام عبدالغفور شاهوزهی بوده که سالها پیش بصورت قطعه قطعه در متراژ 250 به مردم بلوچ فروخته شده و مردم با پروانه کار و طی مراحل قانونی اقدام به ساخت و ساز نموده اند.


6_غصب زمینهای بومیان چابهار به لینک زیر مراجعه شود 
7_تخریب منازل مسکونی مردم بلوچ در شهر زاهدان منطقه شهرک جوشکاران به گزارش آزانس خبری تفتان از زاهدان ماموران امروز درامنیتی و انتظامی در اقدامی جنایتکارانه منازل بلوجهای اهل سنت را منطقه شهرک جوشکاران زاهدان با خاک یکسان نمودند
 نیروهای امنیتی  با تمام تجهیزات جنگی کل منطقه را در طول تخریب به محاصره کامل خود داشتند و به کسی اجازه ورود به منطقه مورد نظر را نمی دادند و زنها و بچه ها را به زور از خانه خارج نموده و منازل را روی تمام اثاثیه آوار نمودند.
8_تخریب روستای شوگو و دولت اباد در خاش و غصب زمین های مردم در دیماه 1392اکیپی متشکل از ماموران منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان خاش با مراجعه و بدون اطلاع قبلی به دو روستای شوگه و‌ دولت آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان خاش که دارای کد قانونی تشکیل روستا و شورا هستند، با یک‌دستگاه لودر بیش از 25 منزل مسکونی، کپر، اتاقک نیم بند، چاه‌های مالداری، نمازخانه و دفتر شورا را تخریب کردند.
به این لینک مراجعه شود::::::
علیرضاشهرکی فرماندار شهرستان خاش در این راستا بیان کرد: فرمانداری و حوزه دادستانی خاش از حضور ماموران منابع طبیعی به منطقه و تلاش برای تخریب منازل و اتاق‌های محل سکونت مردم خبر نداشته و از نظر این دو ارگان این اقدام خود‌سرانه و بدون هماهنگی صورت پذیرفته است. وی گفت: ساکنان این روستاها سال‌هاست که پیگیر حقوق قانونی خود هستند، ولی تاکنون به لحاظ برخی کارشکنی‌ها با مشکل برخورده‌اند. حمیدرضاپشنگ نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی هم گفت: متاسفانه برخی اقدامات عجولانه، شتاب‌زده و بعضا خود‌سرانه دستگاه‌ها سبب وارد آمدن خسارات فراوان مالی، روحی و روانی به مردم می‌شود. وی اظهار کرد: در جریان این حادثه تعداد سه نفر از ریش سفیدان منطقه به دلیل شدت ناراحتی و داشتن بیماری قلبی روانه مراکز درمانی شدند. نماینده مردم خاش بیان کرد: اگر واقعا مشکلی در رابطه با زمین‌خواری وجود داشته باید از قبل تذکرات کتبی و شفاهی لازم به افراد داده می‌شد که متاسفانه هیچ‌گونه مدرکی در این راستا وجود ندارد.
غصب زمینهای بومی و واگذاری آنها به غیر بومیان در راستای بر هم زدن ترکیب جمعیتی بلوچستان به نفع غیر بومیان است و از سویی مردم روستایی که فریادشان به جایی نمی رسد اولین قربانیان این جنایت می باشند.هزاران هکتار از اراضی بلوچستان که متعلق به مردم بلوچ است و تمامی این زمینها دارای سند و پشتوانه زندگی بیش از چند صد ساله دارند توسط نیروهای دولتی غصب گشته اند.
تخریب منازل روستایی پاسک_ قصرقند

تخریب روستای بلسر(بله سر)چابهار

تخریب روستای دانش پایه _زاهدان

تخریب منازل مسکونی مردم بلوچ در شهر زاهدان

No comments:

Post a Comment