Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

یک ژنرال سابق تفنگداران دریایی آمریکا می‌گوید ، تهدید اصلی در خاورمیانه ، رژیم جمهوری اسلامی است


بلوچستان در سکوت می میرد
چرا داعش به جمهوری اسلامی حمله نمی کند ؟!!
یک ژنرال سابق تفنگداران دریایی آمریکا می‌گوید ، تهدید اصلی در خاورمیانه ، رژیم جمهوری اسلامی است و حمله نکردن داعش به مرزهای ایران ، یک امر غیرتصادفی است که « تهدید » بودن این رژیم را ثابت می‌کند .
« جیم ماتریس » ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که برخی هم آن را گزینه‌ای محتمل برای کاندیداتوری ریاست جمهوری امسال می‌بینند گفته که رژیم جمهوری اسلامی، بزرگ‌ترین تهدید موجود در خاورمیانه است .
بر اساس گزارش « واشنگتن‌اگزامینر» ، ماتریس که در نشست مرکز مطالعات بین‌الملل و راهبردی شرکت جسته بود ، در توضیح نظر خود درباره نقش منطقه‌ای این رژیم گفت : " جمهوری اسلامی تنها بازیگر جنگ‌ طلب و جنگ‌ طلب‌ ترین بازیگر خاورمیانه است ".
این ژنرال بازنشسته آمریکایی در توضیح دلیل برداشت خود گفت : " تنها کشوری که در خاورمیانه مورد حمله داعش قرار نگرفته ، کدام است ؟‌ ایران . این اتفاقی نیست ".
جیم ماتریس جوانب تهدید رژیم جمهوری اسلامی برای آمریکا را در 5 لایه بر شمرد . بر اساس نظر وی ، بحث‌های هسته‌ای ، دریایی ، موشک‌های بالستیک ، محیط سایبر و نیروی قدس ، 5 پتانسیل تهدیدآمیز این رژیم است .
برخی از حامیان ملی جمهوری‌خواهان، خواستار حضور ژنرال ماتریس در رقابت‌های انتخاباتی به عنوان گزینه نهایی این حزب هستند ؛ ژنرال اما تاکنون این پیشنهاد را قبول نکرده است .‫#‏كيچى‬ ‫#‏براهوى‬

No comments:

Post a Comment