Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ملک محمد آبادیان بخاطر رسانه ای شدن درخواست سپاه از فرزندش عبدالهادی آبادیان برای شرکت در جنگ سوریه احضار شد.


عیسی سحرخیز 6 اردیبهشت محاکمه میشود
* احضار ملک محمد آبادیان توسط اطلاعات سپاه


 عیسی سحرخیز 6 اردیبهشت محاکمه میشود

عیسی سحرخیزاز متهمان امنیتی، ششم اردیبهشت امسال در شعبه ۱۰۸۳ دادگاه کارکنان دولت محاکمه می‌شود.سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع عیسی سحرخیز در پاسخ به این سئوال که آیا دادگاه رسیدگی به پرونده موکلش تعیین شده است یا خیر اظهار کرد: موکلم هم اکنون در بیمارستان به سر می‌برد اما رابطه با دو اتهام غیر امنیتی، دادگاه کارکنان دولت تعیین وقت کرده است.

به گزارش تسنیم، این وکیل دادگستری ادعا کرد: نشر اکاذیب و توهین به رئیس قوه‌قضائیه دو اتهام دیگر موکلم بود که با توجه به غیرامنیتی بودن، دادگاه انقلاب صلاحیت رسیدگی به آن را نداشت و به همین خاطر، شعبه 1083 دادگاه کارکنان دولت برای رسیدگی به این اتهامات، ششم اردیبهشت را تعیین کرده است.

احضار ملک محمد آبادیان توسط اطلاعات سپاه

ملک محمد آبادیان بخاطر رسانه ای شدن درخواست سپاه از فرزندش عبدالهادی آبادیان برای شرکت در جنگ سوریه احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، پس از آنکه درخواست سپاه از عبدالهادی آبادیان فرزند ملک محمد آبادیان زندانیان سیاسی سابق زندان مرکزی زاهدان رسانه ای شد، ملک محمد آبادیان توسط اطلاعات سپاه احضار و مورد تهدید قرار گرفت.

اطلاعات سپاه به ملک محمد آبادیان گفت: “ما با کسی که این خبر ها را منتشر می کند برخورد می کنیم”

۲۰ فروردین ۹۴ پس از آنکه عبدالهادی آبادیان به منظور اتمام دوره سربازی خود به سپاه زاهدان مراجعه کرده بود با پیشنهاد اعزام به جنگ سوریه مواجه شد.

مسئولان سپاه این زندانی سابق را تحت فشار قرار دادند که یا به همراه «مدافعین حرم» در جنگ سوریه مشارکت کرده و از ادامه سربازی معاف شود و یا اینکه باید ۶ ماه بیشتر بخاطر «خلع سربازی» در بیرجند بگذراند.

بنابر گزارش یک منبع آگاه، عبدالهادی درخواست سپاه برای شرکت در جنگ سوریه را نپذیرفته و برای سربازی به بیرجند رفته است که در آنجا به وی گفته شده که “سپاه زاهدان تو را سر کار گذاشته و ما چیزی به نام خلع ۶ ماهه سربازی نداریم و شما بروید و مشکلتان را با سپاه زاهدان حل کنید”

لازم به ذکر است عبدالهادی آبادیان در هنگام بازداشت غیر موجه سه ماه از مدت سربازی اش باقی مانده بود. این زندانی سیاسی پیشتر در پرونده مولوی نقشبندی با حکم اعدام مواجه شد که پس از نقض احکام توسط دیوان عالی کشور با قرار وثیقه آزاد شد 

No comments:

Post a Comment