Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پیشنهاد رژیم به پاکستان برای دور زدن تحریمها پیشنهاد احمدی نژاد به پاکستان برای انجام معاملات تجاری با پول ملی به جای دلار

ایسنا: رییس‌جمهور گفت: ایران به عنوان کشوری دوست و برادر در کنار همه کشورهای منطقه به‌ویژه پاکستان قرار دارد و رشد و پیشرفت آن را رشد و پیشرفت خود می‌داند.

محمود احمدي‌نژاد شامگاه پنجشنبه در ديدار يوسف‌رضا گيلاني با اشاره به اشتراكات فرهنگي گسترده بين دو ملت ايران و پاكستان، اظهار كرد: خواسته‌ها و منافع دو ملت مشابه است و هر دو دشمنان واحدي دارند و كساني كه علاقه‌مند به پيشرفت پاكستان نيستند، رشد و پيشرفت را براي ايران هم نمي‌پسندند.

وي با تاكيد بر اينكه هيچ نقطه تاريكي در روابط ايران و پاكستان وجود ندارد، ادامه داد: روابط دو كشور درحال گسترش است و ظرفيت‌هاي فراواني براي افزايش سطح روابط اقتصادي و تجاري دو كشور وجود دارد كه بايد تمامي آنها را به نفع دو ملت فعال كرد.

رييس‌جمهور افزود: ‌با جايگزيني پول ملي به جاي دلار در مبادلات دو كشور و برخي هماهنگي‌هاي گمركي مي‌توان طي چند سال حجم مبادلات دو كشور را به ميزان قابل توجهي افزايش داد.

احمدي‌نژاد با اشاره به آمادگي كامل كشورمان براي صادرات گاز و برق به پاكستان، خاطرنشان كرد: صادرات گاز به پاكستان و افزايش صادرات برق از ايران به اين كشور نياز به زيرساخت‌هايي دارد و جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد در تامين اين زيرساخت‌ها مشارکت کند.

نخست‌وزير پاكستان نيز در اين ديدار، گسترش روابط با كشورهاي منطقه با توجه ويژه به كشورهاي همسايه را از اولويت‌هاي سياست خارجي پاکستان دانست و گفت: گسترش روابط اقتصادي و تجاري بين دو كشور زمينه‌ساز و ضامن توسعه و تقويت روابط كشورهاي منطقه در عرصه‌هاي مختلف براي پيگيري اهداف مشترك است.

گيلاني با اشاره به نياز كشورش براي واردات برق و گاز از ايران اظهار كرد:‌ پاكستان علاقه‌مند به گسترش روابط و همكاري‌هاي خود با ايران در زمينه‌هاي مختلف به‌ويژه گاز، انرژي، مبادلات دريايي، توسعه بندرها، كشاورزي و ايجاد زيرساخت‌هاست.

وي همچنين بر عزم كشورش براي مبارزه با تروريسم و قاچاق مواد مخدر تاكيد كرد و گفت: موفقيت در اين عرصه نياز به گسترش و تعميق همكاري‌هاي همه كشورهاي منطقه به‌ويژه همسايگان با يكديگر دارد.

No comments:

Post a Comment