Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پند بن لادن به فرزندانش: درس بخوانيد، صلح جو باشيد و روش ما را ادامه ندهيد

العربيه.نت
زكريا الصعده، برادر زن اسامه بن لادن فاش ساخت كه رهبر سابق تشكيلات القاعده بر خلاف آنچه كه از او در اذهان مانده است، دست كم براى اعضاى خانواده اش، آرامش، مدارا و مسالمت را مى خواست و از تحصيل آنان در غرب حمايت مى كرد.

زكريا كه به تازگى با خواهرش امل در پاكستان ديدار كرده بود، گفت: بن لادن كودكان خردسالش را نصيحت مى كرد كه براى ادامه ى تحصيل وارد دانشگاههاى غربى شوند و زندگى مسالمت آميزى را دنبال كرده از خشونت و تروريسم بپرهيزند.

امل كه همسر پنجم اسامه بن لادن به شمار مى آيد و يكى از سه تن زنان بن لادن بود كه هنگام حمله به محل سكونتش همراه شوهرشان بودند، به برادر خود گفته است: رهبر پيشين القاعده از تاثيرات منفى حملات 11 سپتامبر 2001 بر خانواده اش ناراحت و متاسف بود وبه فرزندانش مى گفت "كارى را كه مى كنم يا سابقاً كرده ام انجام ندهند و روش مرا دنبال نكنيد.

زكريا الصعده كه بتازگى از ديدار با خواهر يمنى اش در پاكستان بازگشته و با روزنامه ى بريتانيايى "ساندى تايمز" مصاحبه كرده است، مى گويد: تحصيل فرزندان در دانشگاههاى اروپايى و امريكايى، آرزوى بن لادن بود. او براى خانواده اش آن طور كه به من گفته اند آرامش را مى خواست.

گفتنى است اين برادر، خواهر خود را از زمان اصابت گلوله به زانوى اين زن در جريان حمله ى كوماندوهاى امريكايى به منزل بن لادن در ماه مه گذشته نديده بود.

الصعده گفت: از زمان حمله تا كنون هر سه زن بن لادن كه همراهش بودند ماهها به همراه فرزندانشان در اقامتگاهى كوچك در پاكستان و تحت نظارت و مراقبت سازمان امنيت اين كشور بسر مى بردند. او افزود: 9 كودك همراه اين زنان بوده اند.

اين مرد يمنى توضيح داد كه اثر روانى شديدى از حمله ى كوماندوها بر بچه ها مانده است. از اين ميان صفيه كه 12 سال دارد بعد از حمله كوماندوهاى امريكايى و بهنگام ورود سربازان پاكستانى، سر مادر مجروحش "امل" را در بغل داشته است.

الصعده گفت: در ماه نوامبر با اميد به اينكه خواهرم و 5 كودكش را بتوانم از پاكستان خارج كنم به آنجا رفتم. اما مسئولان پاكستانى با آزادى امل موافقت نكردند.

وى افزود: بازجويى مكرر در مورد نحوه ى زندگى بن لادن از امل و دو هوويش خيريه و سهام انجام شده است. آنها در اعتراض به ادامه بازداشتشان اعتصاب غذا كردند ولى فايده اى نداشت. به نظر مى رسد خواهر من به ارتكاب جرم عليه امنيت پاكستان متهم و محاكمه شود.

زكريا الصعده ابراز نگرانى كرد كه خواهرش امل اصلا آزاد نشود و تا آخر عمر را در بند بگذراند.

يادآورى مى شود اسامه بن محمد بن عوض بن لادن كه تحصيل كرده ى اقتصاد و داراى اطلاعات مهندسى و عمران است پس از فوت پدرش ثروت هنگفتى به دست آورد و بخش بزرگى از آن را عليه نيروهاى شوروى سابق و كمونيستهاى افغانستان بكارگرفت. او در مجموع با 5 زن ازدواج كرد و بخشى از زندگى اش را در افغانستان و در نبرد گذراند. او بعد از فروپاشى شوروى دشمن دو آتشه ى امريكايى ها شد.

بن لادن به دليل متهم شدن به ارتكاب حملات معروف 11 سپتامبر 10 سال تحت تعقيب نيروهاى امريكايى قرارگرفت و پس از وقوع دو حمله ى بزرگ عليه افغانستان و عراق با حدود يك ميليون كشته و 3 تريليون دلار هزينه با گلوله كماندوهاى امريكايى از بين رفت. اين تبعه ى سابق سعودى كه نفر هفدهم از مجموعه 52 نفرى فرزندان محمد بن لادن بود، در 10 مارس 1957 به دنيا آمد و در 2 مه 2011 كشته شد.

http://www.alarabiya.net/articles/2012/02/12/194207.html

No comments:

Post a Comment