Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بلوچستان بزرگ درمنطقه تولد می شود

به گزارش فارس، "حیدر هیربیارمری" رهبر جدایی‌طلب بلوچ در سوئیس با "براهمداغ بگتی" یکی دیگر از رهبران بلوچ دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه خبری "جیو نیوز" پاکستان، با این که هیربیارمری به بهانه ابراز همدردی با بگتی به خاطر کشته شدن خواهرش (که چندی پیش به همراه خانواده‌اش ترور شد) با وی دیدار کرد اما هدف اصلی تبادل نظر درباره اوضاع بلوچستان ذکر شده است.
هربیارمری در این دیدار ترور خواهر بکتی را به وی تسلیت گفت و درباره منشور آزادی بلوچستان با وی به تبادل نظر پرداخت.
هر 2 رهبر بلوچ با اشاره به فعالیت جنبش های آزادی بخش بلوچ بر اتحاد این گروهها برای تشکیل یک حرکت قومی منسجم و منظم تأکید کردند.

هربیارمری نیز اطمینان داد که به زودی با سایر رهبران بلوچ ملاقات کرده و منشور آزادی بلوچ را تشکیل خواهد داد. این دو رهبر بلوچ در مصاحبه با خبرنگار جیو تأکید کردند که جنبش آزادی بلوچستان را به تمام دنیا معرفی خواهند کرد.
رهبران بلوچ همچنین خاطر نشان کردند که نتیجه تشکیل کشور آزاد بلوچستان، امنیت منطقه و به دنبال آن ایجاد صلح و ثبات در جهان خواهد بود.

آنان همچنین تصریح کردند که خواهان برقراری روابط دوستانه با کشورهای صلح طلب هستند.
این ملاقات در حالی انجام می‌شود که شواهد نشان از وجود تحرکاتی برای جدا کردن ایالت بلوچستان پاکستان از این کشور دارند.
هفته گذشته، کمیسیون امور خارجی کنگره آمریکا با تشکیل جلسه‌ای که چند تن از رهبران جدایی‌طلب بلوچ نیز در آن شرکت داشتند اوضاع بلوچستان را مورد بررسی قرار داده و بر لزوم جدایی این ایالت از پاکستان تأکید کردند.

این در حالی است که این اقدام کنگره آمریکا با واکنش تند مجلس و دولت پاکستان روبرو شد و وزارت خارجه پاکستان کاردار آمریکا را به خاطر دخالت این کشور در مسائل داخلی پاکستان به وزارت خارجه فراخواند.



http://razaqmamoon.blogspot.in/2012/02/blog-post_8183.htm

No comments:

Post a Comment