Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پلیس سیستان و بلوچستان بومی می‌شود ---manzoreshoon zabolihaast!

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نیروی انتظامی تلاش دارد تا امنیت استان سیستان و بلوچستان را به خود مردم واگذار کند و این بدین معنی است که پلیس این استان بومی می شود.
کد خبر: ۴۵۶۷۸۴
تاریخ انتشار:۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵-09 December 2014
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نیروی انتظامی تلاش دارد تا امنیت استان سیستان و بلوچستان را به خود مردم واگذار کند و این بدین معنی است که پلیس این استان بومی می شود.

سردار حسین رحیمی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در شرایط کنونی یک وضعیت بسیار مطلوبی را در استان شاهد هستیم و این حوادث جزئی هم طبیعی است براساس بررسی هایی که ما داریم به عوامل خودفروخته تاکید می شود، که با اقدامات کور و بدون هیچگونه ارزش عملیاتی تیراندازی کرده و چند مورد ناامنی در استان ایجاد کردند که در مجموع شرایط حال حاضر به نفع آنان نیست چراکه سرعت خیلی خوبی در کنترل مرزها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در بحث انسداد مرز انجام شده است، افزود: قسمت زیادی از مرز ما در شرایط کنونی باز و رها است و پیچیدگی های خاص خود را دارد به ویژه مرز شرقی کشور که هم از نظر طبیعی و توپوگرافی و وضعیت جغرافیایی از شرایط و ویژگی های خاصی برخوردار است اما اکنون شروع بسیار خوبی هم در بحث انسداد و هم کنترل های اپتیکی و الکترونیکی و امکاناتی که در بخش آی تی در مرز استفاده می شود، را داریم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ثبات خوبی را در مرزهای جنوب شرقی کشور داریم و ما واقعا به سمت و سویی حرکت می کنیم که امنیت استان را به خود مردم استان واگذار کنیم به این معنی که پلیس استان بومی می شود.

رحیمی در زمینه جذب نیروهای بومی در نیروی انتظامی، گفت: در حال حاضر چیزی در حدود 30 درصد از نیروهای نظامی بومی هستند و در جذب نیرو از عزیزان اهل سنت و بلوچ استفاده می‌شود که جذب آنان آغاز شده و تلاش ما هم بر این است که امسال بین 400 تا 600 نفر از این افراد به پادگان ها و دانشگاه‌های علوم نیروی انتظامی به منظور فراگیری آموزش اعزام شوند.

وی عنوان کرد: سال آینده یا تا 3 سال آینده، پس از طی تحصیلات دانشگاهی این افراد به یاری ما خواهند شتافت و در ناحیه های مختلف پلیس استان چه در انتظامی و چه مرزبانی مشغول خدمت خواهند شد و تلاش ما بر این است که تقریبا امتیازات ویژه ای را به مردم شیعه و سنی این استان بدهیم.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در ارتباط با اینکه مباحثی مبنی بر وجود داعش در مرزهای استان سیستان و بلوچستان مطرح می شود، تصریح کرد: در زمینه داعش ممکن است یکسری مباحثی مطرح شود لذا بحث داعش در کشور ما و در نوار مرزی به هیچ وجه صحت ندارد و چنین چیزی وجود ندارد.

رحیمی گفت: یکسری گروه های تروریستی، گروه های تکفیری و گروه هایی که با حمایت ایادی و اجانب آمریکایی و متاسفانه برخی از کشورهای عربی، تحرکاتی را انجام می دهند و به آن سوی مرز فرار می کنند بنابراین مطلقا چنین چیزی وجود ندارد حتی وجود خارجی، و این را با صراحت اعلام می کنم که هیچ نشانه ای هم در داخل کشور و به ویژه مرزهای شرقی مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: لذا ممکن است حرف هایی بزنند و یا در فضای مجازی با شایعه پراکنی، حرف هایی را مطرح کنند اما چنین چیزی وجود ندارد و نیروی انتظامی با اقتدار جلوی همین گروه های تروریستی که بعضا تحرکاتی را انجام می دهند، ایستاده است و اجازه نخواهیم داد که تحرکات جدی را در داخل کشور انجام دهند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به حوادث اخیر زهک و سراوان اشاره کرد و افزود: گروه های تروریستی ممکن است در تاریکی شب نفوذ کنند و اقدام به تیراندازی و رگبار بکنند لذا وقوع این قبیل مسائل مانند حادثه زهک که ساعت 11:30 دقیقه شب این حادثه تروریستی اتفاق افتاد در حالی که همه مردم در استراحت بودند و عوامل انتظامی هم مشغول گشت بودند که اقدام ناجوانمردانه و غافلگیرانه ای از سوی آنان اتفاق افتاد.

رحیمی گفت: حادثه سراوان هم همین طور بود، اگر اینها واقعا مرد هستند از روبه رو بجنگند تا قدرت اسلام و سربازان اسلام برای آنان هرچه بیشتر مشخص شود.

No comments:

Post a Comment