Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

جاسوسی ۵ کشور در پاکستان زیر چتر نهادهای مردمی --droghaye Punjabiha va farshaye eshghalgar!

ارسال به دوستان
فرمانده ارتش پاکستان هشدار داد
جاسوسی ۵ کشور در پاکستان زیر چتر نهادهای مردمی
فرمانده ارتش پاکستان گفت: باید قوانینی برای محدود کردن فعالیت شرکت‌ها و نهادهای مردمی خارجی تصویب شود تا شرکت‌های خارجی نتوانند با سوءاستفاده از موقعیت خود امنیت کشور را به خطر بیندازند.
خبرگزاری فارس: جاسوسی ۵ کشور در پاکستان زیر چتر نهادهای مردمی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان در سخنان اخیر خود از نظارت بیشتر نظامیان بر فعالیت شرکت‌های خارجی و سازمان‌های مردم نهاد خبر داد.
راحیل شریف دستور داد رزومه شرکت‌ها و نهادهای خارجی فعال در پاکستان جمع‌آوری و نحوه فعالیت آنها مشخص شود.
فرمانده ارتش پاکستان تأکید کرد: باید قوانینی برای محدود کردن فعالیت شرکت‌ها و نهادهای مردمی خارجی تصویب شود تا شرکت های خارجی نتوانند با سوءاستفاده از موقعیت خود امنیت کشور را به خطر بیندازند.
سازمان اطلاعات پاکستان در گزارشی اعلام کرد: سرویس‌های امنیتی کشورهای مختلف دنیا به جای اینکه جاسوسان خود را به طور مستقیم وارد کنند از طریق سازمان‌های مردم نهاد و شرکت‌های خصوصی و خارجی شبکه جاسوسی خود را در پاکستان گسترش می‌دهند.
طبق این گزارش آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و نیوزلند ترجیح می‌دهند جاسوسان خود را از طریق نهادهای مردمی به پاکستان وارد کنند.
بر اساس این گزارش نهادهای مردمی به بهانه بازسازی مناطق جنگ‌زده به مناطق مرزی وارد شده‌اند و تلاش می‌کنند به بهانه کمک به مردم و ساخت خانه‌های روستایی اطراف پادگان‌های نظامی مستقر شوند.
برخی از نهادهای مردمی به بهانه تأمین آب بهداشتی اطلاعات زیادی درباره نحوه استقرار و جابه‌جایی نیروهای نظامی به دست آورده‌اند که همین موضوع راحیل‌شریف فرمانده ارتش را نگران کرده است.
طبق آخرین آمار بیشترین فعالیت نهادهای مردمی در بلوچستان دیده شده است.
نهادهای مردمی و شرکت‌های خارجی مستقر در ایالت بلوچستان پاکستان پا فراتر گذاشته و فقط به جمع‌آوری اطلاعات اکتفا نکرده‌اند بلکه از برخی گروه‌های شبه‌نظامی مانند جند‌‌الله و جیش‌العدل همچنین ملی‌گرایان بلوچ نیز پشتیبانی می‌کنند.
بیش از 40 نهاد مردمی کار حمایت از اقلیت‌ها را به عهده دارند و حتی با دست داشتن در حمله به کلیساها طوری وانمود کرده‌اند که مسیحیان و یهودیان در پاکستان امنیت ندارند بنابراین کشورهای مختلف جهان باید برای حمایت از آنها وارد عمل شوند.
گزارش ها حاکی از این است که بعد از سخنان فرمانده ارتش پاکستان درباره محدود کردن دایره فعالیت نهادهای مردمی و شرکت‌ها خارجی سفیران کشورهای مختلف از جمله آمریکا و انگلیس با رسانه‌ها ارتباط برقرار می‌کنند و خواهان بدست آوردن اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد ارتش و دولت پاکستان در زمینه نهادهای مردمی و شرکت‌های خارجی هستند.
نگرانی دیپلمات‌های خارجی از واکنش فرمانده ارتش پاکستان نسبت به فعالیت‌های مشکوک نهادهای مردمی و شرکت‌های خارجی نشان می‌دهد آنها در پشتیبانی از این نهادها دست دارند و نگران فاش شدن این موضوع هستند.
انتهای پیام/
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930916000175#sthash.f3twaWDk.dpuf

No comments:

Post a Comment