Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

گروگان‌گیری در سیدنی با حمله کماندوها پایان یافت

گروگان‌گیری در سیدنی با حمله کماندوها پایان یافت
پلیس سیدنی رسما تأیید کرد که گروگان گیری پایان یافته است. تصاویر زنده تلویزیونی نشان می دهد که اوضاع در اطراف کافه آرام است. در جریان حمله کماندوها به محل گروگان‌گیری صدای شلیک گلوله شنیده شده و چند نفر مجروح شده‌اند. گزارش‌ها حاکی است گروگانگیر و یک نفر دیگر در جریان حمله کماندوها کشته شده‌اند.
آنطور که پلیس استرالیا می گوید، گروگان گیر حادثه سیدنی احتمالا یک پناهنده ۵۰ ساله ایرانی به نام محمد حسن منطقی است که نام خود را به هارون مونس تغییر داده و به "شیخ هارون" شهرت دارد.
او به دست داشتن در قتل همسر سابقش متهم و با وثیقه آزاد بود.
او چند سال پیش به دلیل فرستادن نامه های توهین آمیز برای اعضای خانواده سربازان استرالیایی که در افغانستان کشته شده بودند، محکوم شده بود.
این پناهنده همچنین با حدود ۴۰ اتهام تعرض جنسی روبرو است.
او قبلا لباس روحانیت شیعه به تن می کرد. اما در وبسایتی که منسوب به اوست نوشته شده: "قبلا رافضی بودم، اما دیگر نیستم. اکنون الحمدلله مسلمانم".
در سایت منتسب به "هارون مونس" متنی به تاریخ یک روز پیش (۱۴ دسامبر، ۲۳ آذر) چاپ شده که در آن به زبان انگلیسی نوشته شده است: "اسلام دین صلح است. به همین دلیل مسلمانان باید با سرکوب و تروریسم آمریکا و متحدانش از جمله بریتانیا و استرالیا بجنگند. اگر در برابر این جنایات ساکت باشیم نمی‌توانیم جامعه آرام و صلح‌آمیزی داشته باشیم."
وب سایت "شیخ هارون" در حال حاضر از دسترس خارج شده است.
در سایت آمازون کتاب شعری با نام "درون و برون" موجود است که مولف آن محمد حسن منطقی معرفی شده است. این کتاب در سال ۱۳۷۵ در ایران چاپ شده است.
منبع: BBC Persian

No comments:

Post a Comment