Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

روسيه اعلام کرد به جمع تحريم کنندگان ايران خواهد پيوست

چين بار ديگر با تحريم ايران مخالفت کرد
روسيه اعلام کرد به جمع تحريم کنندگان ايران خواهد پيوست

دبی - العربیه

در پی اعلام شب گذشته رئيس جمهور روسيه مبنی بر موافقت با اعمال تحريمهاي جديد عليه ايران براي توقف برنامه هسته اي اين کشور، کاترین فلیپ در مقاله اي روی سایت تایمز نوشت نوشت "روسيه به جمع تحريم کنندگان ايران مي پيوندد".

بهاعتقاد این نویسنده "به نظر مي رسد بزرگترين قمار سياست خارجي اوباما نتیجه بخش بوده است".

وی می افزاید "پس از آنکه اوباما طرح استقرار سامانه موشکي در اروپاي شرقي را لغو کرد مدودف اعلام نمود در برخي موارد اعمال تحريم علیه ايران اجتناب ناپذير است".

در این نوشته آمده است "اوباما در سخنان خود در حاشيه مجمع عمومي گفت رئيس جمهور روسيه گفته است اگر تلاشهاي ديپلماتيک به شکست بيانجامد اعمال تحريمهاي جديد بايد مدنظر قرار گيرد".

وی می افزاید "ديويد ميليبند وزير امورخارجه انگليس نيز اين موضع را تکرار کرده و گفته بود موضع متحدي درخصوص سياست ديپلماسي و اعمال تحريم برضد ايران وجود دارد و تهران اگر مي خواهد تحريم نشود بايد جوابي جدي در مذاکرات اول اکتبر داشته باشد".

کاترین فلیپ حمايت مدودف از اعمال تحريم عليه ايران را به عنوان تلافي تصميم امريکا به لغو استقرار سپر دفاع موشکي در لهستان و جمهوري چک تلقي کرد وافزود که چين تنها عضو شوراي امنيت است که با تحريم ايران مخالفت کرد.

از سوی دیگر به گزارش فرانس پرس پکن روز پنجشنبه بار ديگر با اعمال تحريم برضد ايران بر سر برنامه هسته اي اين کشور مخالفت کرد.

بر اساس این گزارش جيانگ يو سخنگوي وزارت امور خارجه چين امروز همزمان با تشديد فشارها بر ايران در سازمان ملل متحد براي توقف غني سازي اورانيوم در کنفرانسي خبري در پکن اعلام کرد چين همچنان با تحريم ايران به علت برنامه هسته اي اين کشور مخالف است.

وي افزود ما همواره بر اين باوريم که تحريم و فشار راه چاره نيست و در حال حاضر توسل به چنين اقداماتي براي پيشبرد تلاشهاي ديپلماتيک سودمند نخواهد بود.

No comments:

Post a Comment