Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نظام حاکم بر ایران و سازمان تروریستی القاعده

سالها میگذرد و ما همچنان میخوانیم که گروهی تحت امر سازمان تروریستی القاعده ، بعد از شروع جنگ در افغانستان از سویآمریکا و متحدانش در سال 2001 ، از قندهار به سوی ایران فرار کرده اند

این روایت ، یعنی فرار گروهی از القاعده به ایران به یک دلیل بزرگ و اساسی ، هیچگاه قابل تصدیق نبود ، این دلیل چیزی نبود جز اینکه ، سازمان القاعده ، سازمانیست سنی مذهب و ایضاٌ افراطی که همیشه در حال تکفیر شیعیان بوده است و از طرف دیگر ، نظام حاکم بر ایران ، یعنی نظام ولایت فقیه ، نظامیست شیعه مذهب و کاملا افراطی ! دو نقطه ای که از لحاظ ایدئولوژیک ، کاملا در مقابل یکدیگر بوده و هستند .

اما ، بعد از گذشت دو سال ، یعنی در سال 2003 انفجاری تروریستی ، شهر ریاض را مورد هدف قرار داد ، انفجاری که بعد از آن ، رسوائی بزرگی طی کنترل های امنیتی مکالمات تلفنی انجام شده ،قبل و بعد از انفجار به بار آمد .

در آن سوی تلفن شخصی نبود جز ، ” سیف العدل “ ! …………یکی از رهبران سازمان القاعده ، که بر طبق شایعات دو سال قبل جزء اشخاصی بود که به ایران گریخته بود ، اما این بار شایعه ای در کار نبود ، زیرا رهگیری و رصد مکالمات تلفنی مذکور نشان میداد که یک سر ارتباط به داخل ایران بازمیگردد .

بر طبق اطلاعات موجود از آن زمان تا کنون ، حکومت ایران یک بار وجود برخی از اعضای القاعده را در خاک خود انکار و نفی نکرده است ، به علاوه اینکه بارها تأکید کرده است که گروهی از اعضای این سازمان بازداشت و در اختیار حکومت جمهوری اسلامی هستند .

نظام جمهوری اسلامی ایران مدعی بود که اطلاعی از نحوه این عملیات و تماسهای قبل از آن نداشته است .در سالهای بعد از آن ، پرده های بیشتری ، به رقم استمرار تکفیر کردن شیعیان و اقدامات تروریستی علیه آنان از سوی القاعده ، به خصوص در عراق ، از ارتباط آنان و نظام حاکم بر ایران ، از این راز برداشته شد .

در این میان ، دلایل بسیار و شواهد فراوانی وجود داشت که نشان از همکاری راهبردی بین سازمان افراطی القاعده و نظام جمهوری اسلامی در ایران داشت .

دلایلی که مهمترین آن ، وجود دشمن های مشترک غربی و عربی در دکترین سیاسی و ایدئولوژی این نظام و آن سازمان است .

راز سازمان القاعده ، توسط رویه و عملکرد خودش کاملا بر ملا شده است ، چرا که قبل از اجرای هر عملیاتی وجود سیستمهای اطلاعاتی قوی برایش حیاتیست ، اطلاعاتی از منطقه و دیگر کشورها که مسلما جمع آوری آنها در توان یک سازمان نیست ،اطلاعات مناطقی که دقیقا نقطه قوت سیستم اطلاعاتی حکومتی در ایران است . عراق ، افغانستان و خاورمیانه سازمان افراطی و تروریستی القاعده ، حقیقتی است موجود ، که عملیات تروریستی آن فقط مختص به غرب و منافع آن نبوده ، بلکه عمده عملیات آن در مرحله نخست جهان اسلام را شامل شده است . از شرق اندونزی تا غرب مراکش .

چیدن دانسته ها و اطلاعات درکنار یکدیگر ، ما را مجبور خواهد ساخت تاریخ القاعده را دوباره مرور و بازخوانی کنیم ، باید برای این کار به تاریخ قبل از 11 سپتامبر بازگشت .

در ابتدا ، عملکرد القاعده شباهت بسیار نزدیکی از لحاظ سیستماتیک به سازمانهای چپی داشت که کاملا در راستای منافع قدرتهای منطقه عمل میکردند .سازمانهای چریکی که ابتدا و انتهای آنان مشخص و معلوم بود .

مسلما بازخوانی و بررسی یک ” فصل ” خاص از کتاب تاریخ سازمان القاعده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ، فصلی که در آن ” سعد ” ، پسر اسامه بن لادن و تعدادی از ستیزه جویان القاعده ، سیف العدل را که به همراه همسر و سیزده تن از خانواده اش عازم ایران بود ، همراهی میکردند .

در بازخوانی این فصل مهم از تاریخ القاعده ، اگر نپذیریم که تشکیلات این سازمان به طور کامل ، ریشه ای از ساختار نظامی دارد .

این مسئله اسرار بسیاری را همچون ، برنامه ریزیهای سازمان یافته در کل منطقه و کشورهای آن ، دسترسی خاص به ابزار و روشهای سخت افزاری و نرم افزاری ،برای اجرای عملیاتهای گسترده تروریستی ، بر ملا میسازد .

تنها مشکل موجود برای عده ای کثیر ،پذیرش این مسئله است که چگونه یک گروه افراطی سنی در همکاری تنگا تنگی با نظامی افراطی و شیعه است .

پاسخ این است :رسیدن به اهداف مشترک در مقابل دشمنانی مشترک برای کسانی که احتمال همکاری بین این دو سیستم افراطی مذهبی ، که از لحاظ ایدئولوژی در نقطه مقابل یکدیگرند را ضعیف یا غیر ممکن میدانند ، این توضیح کافیست که پنچ سال است ، جوانان و نوجوانانی که در استخدام القاعده هستند و در یک جا آموزش میبینند ، مسلح میشوند و از خاک آن به خاک عراق میرسند ، بدون خطر و به سادگی آماده عملیات میشوند ، آنجا خاک ایران است ، کشوری که زیر سلطه حکومتی افراطی و مذهبی است .

آیا این انجام این عملیات در عراق ، افغانستان و کشورهای دیگر منطقه ، همسو و هم جهت با منافع نظام حاکم بر ایران نیست ؟

نظامی که یدی طولانی در رهبری و مدیریت نیروهای شبه نظامی افراطی همچون حماس سنی مذهب در فلسطین ، حزب الله شیعه در لبنان ، شبه نظامیان شیعه و سنی در عراق و شیعیان شورشی حوتی در یمن دارد .

منبع : الشرق الأوسط
ترجمه : اَلفی – بابیلونسکای بلاگ

Source: http://www.alarabiya.net/views/2009/09/23/85888.html

No comments:

Post a Comment