Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

انتشار تصاویر تاسیسات اتمی جدید ایران در نزدیکی قم


دبی – العربیه نت

یک موسسه امریکایی امروزسه شنبه 29-9-2009 تصاویری از تاسیسات اتمی جدید ایران که فعالیت آن طی روزهای گذشته فاش شده است ، منتشر کرد.

درتصاویری که سازمان " گلوبال سکیورتی " وابسته به انجمن دانشمندان آمریکا منتشر کرده است ساختمانی که به نظرمی رسد یک نیروگاه غنی سازی باشد در یک منطقه نظامی به چشم می خورد.

به گفته این سازمان این مرکز اتمی سری در نزدیکی شهر قم قرار دارد و احتمالا در زیرزمین آن مکانی برای غنی سازی اورانیوم به مساحت یک زمین فوتبال وجود دارد.

این در حالی است که بسیاری از کشورها از ایران به دلیل آزمایش های موشکی اخیر انتقاد کرده اند.

باراک اوباما پس از فاش شدن موضوع تاسیس مرکز اتمی جدید گفته بود که عملکرد نگران کننده ایران دلیلی بر فریبکاری تهران در زمینه پرونده اتمی است.

امریکا مجددا ایران را تهدید کرده است که درصورتیکه برای رفع نگرانی های بین المللی گام برندارد با تحریم های جدید مواجه خواهد شد.

رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا در این زمینه گفته است که امریکا لیست بلندی از مواردی که می تواند به عنوان تحریم علیه ایران بکارگرفته شود را بررسی کرده است.

گیتس در پاسخ به سوال شبکه " سی ان ان " گفته است که امریکا ممکن است علیه فعالیت بانکی و تکنولوژی مربوط به صنعت نفت وگاز در ایران تحریم های جدیدی تصویب کند.

ایران و گروه 1 + 5 قرار است روز پنجشنبه آینده پس از 14 ماه وقفه در مذاکرات اتمی دوباره این روند را از سر بگیرند.

اعضای این گروه شامل امریکا ،بریتانیا ، فرانسه ،روسیه ، چین وهمچنین آلمان می گویند که ایران برای تولید سلاح اتمی تلاش می کند اما ایران تاکید می کند فعالیت اتمی در این کشور صلح آمیز است.

پس از افشای موضوع تاسیس مرکز اتمی جدید و آزمایشهای موشکی در ایران روابط غرب وتهران دوباره متشنج شده است.

No comments:

Post a Comment