Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

احمدى نژاد: كروبى عصبانى بودحرفى زد وخاتمى بايد درزندان مى بود

"اكثريت مردم حرفشان همين است كه دولت مى گويد"
احمدى نژاد: كروبى عصبانى بودحرفى زد وخاتمى بايد درزندان مى بود

نيويورك، دبى- خبرگزاريها، (العربيه. نت)

محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران، كه در حال حاضر در نيويورك به سر مى برد در گفتگو با رادیوی سراسری آمریکا (ان پی آر)، در پاسخ به اين سؤال كه "آیا درست است که برخی معترضین به نتیجه انتخابات در ایران شکنجه و مورد تجاوز قرار گرفته اند و اظهارات آقای کروبی در این زمینه صحت دارد؟" اظهار داشت: "چنین مطالبی صحت ندارد.

اگر هم نیروهای انتظامى در این خصوص تخلفی انجام داده باشند ، دستگاه قضایی با آنان طبق قوانین ایران قاطعانه برخورد خواهد کرد

وى همچنين گفت: "کمیته رسیدگی به این موضوع در ملاقاتی با آقای کروبی در این خصوص از وی اسناد و اطلاعاتی خواستند که ایشان گفت به دلیل اینکه عصبانی بوده ، آن مطالب را عنوان کرده و اسناد و مدارکی در دست ندارد".

احمدى نژاد در باره اظهارات سید محمد خاتمی مبنی بر "زندانی شدن افراد به دلیل اظهار نظر و تحت فشار بودن بازداشتی های اخیر برای اعتراف"، گفت: "در ایران آزادی وجود دارد و همه می توانند اظهار نظر کنند. این نظر آقای خاتمی است و اگر این گونه بود، خود آقای خاتمی هم باید در زندان می بود".

احمدی نژاد در جریان حضور خود در مجمع عمومى سالانه سازمان ملل متحد ضمن تاكيد بر وجود "آزادى، دموكراسى، تفكيك قوا واحترام به كرامت انسانى در ايران" چه در سخنان خود در مجمع و چه در مصاحبه هاى خويش با رسانه ها از"آمادگى دولتش براى حل مشكلات جهان" سخن گفت و خواهان "احقاق حقوق و آزادى مردم فلسطين وافغانستان" شد.

وى در مصاحبه با راديوى سراسرى امريكا خاطر نشان كرد: "من شخصا از اینکه کسی در زندان باشد، ناراحت و متأسف هستم ولی در جمهوری اسلامی ایران کسی بی دلیل به زندان نمی رود و هیچ کس به دلیل مخالفت با من، به زندان نرفته است".

محمود احمدی نژاد در پاسخ به پرسش مجری شبکه رادیویی (ان.پی.آر) مبنی بر اینکه "آیا تضمینی وجود دارد که زندانیان حوادث اخیر آزاد و روزنامه های منتقد از حالت توقیف خارج شوند؟" اظهار داشت: "ده ها روزنامه در ایران علیه من مطالبی عنوان کرده اند اما من از هیچ کدام از آنها شکایتی نکردم. دستگاه قضایی نیز در ایران مستقل بوده و طبق قوانین کشور عمل می کند."

احمدی نژاد هنگامى كه با اين سؤال خبرنگار امريكايى روبرو شد كه "در روز قدس کسانی بودند که شعار می دادند فلسطین را رها کن، فكرى به حال ما كن، آیا مطرح کردن موضوع هولوکاست در روز قدس ابزاری برای کمرنگ کردن مسائل اخیر در ایران نيست؟" گفت: "این مطالب مبنایی ندارد."

وی افزود: "ده ها هزار نفر در تهران تظاهرات کردند و چند هزار نفر هم حرف دیگری زدند. این هیچ منافاتی با هم ندارد ، چرا که در ایران دموکراسی حاکم است و اکثریت حاکم حرفشان همین است که دولت می گوید".

گفتنى است اظهارات احمدی نژاد در حالی بیان می شود که مخالفان دولت در راهپیمایی هاى خود در روز قدس در تهران و چندين شهر ايران، از جمله، مشهد، اصفهان، شيراز، تبريز، اهواز، قم و بوشهر با سر دادن شعارهایی همچون، " نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران"، و " دولت کودتا استعفا، استعفا" مخالفت خود را با دولت احمدی نژاد وسیاست های او اعلام کردند".

وى در جریان سفرش به نیویورک نیز هر روز با تظاهرات دهها هزار نفری طرفداران جنبش سبز مواجه بوده است. هواداران موسوى و كروبى هم در نيويورك و هم در چند شهر غربى ديگر اعتراض خود را نسبت به وقايع ما بعد از انتخابات اعلام کردند و اين در حالى است كه به گفته مخالفان احمدى نژاد، همچنان در ايران هر گونه تجمع عليه دولت، غير قانونى تلقى مى شود و سركوب مى گردد.

محمود نژاد در باره موضوع مورد علاقه خويش "كوره هاى آدم سوزى نازيسم در آلمان" اظهار داشت: "موضوع هولوکاست به هیچ وجه یک موضوع انحرافی نیست و نمی شود برداشت این چنینی از صحبت های من کرد. من بیشترین انتقاد ها را به سیستم اداره کشور داشته ام و این مطالب موضوع انحرافی نیست زیرا حرف
من حرف مردم است".

No comments:

Post a Comment