Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

"پررنگ شدن" نقش گروه 20 در اقتصاد جهان

گروه ۲۰ در حال به عهده گرفتن نقشی جدید و تبدیل شدن به نهادی پایدار در زمینه همکاری های اقتصادی در جهان است.

مقام های کاخ سفید در اطلاعیه ای اعلام کرده اند که گروه ۲۰ در آینده به یکی از مجمع های اقتصادی مهم جهان تبدیل خواهد شد و جای گروه هشت را خواهد گرفت.

بیشتر اعضای گروه ۲۰ از کشورهای در حال توسعه هستند، در حالی که گروه هشت، مجموعه ای از کشورهای توسعه یافته و صنعتی جهان است.

نشست گروه ۲۰ برای دو روز در شهر پیتسبورگ آمریکا برگزار می شود و چگونگی اداره سیستم مالی جهان، موضوع اصلی آن اعلام شده است.

بر اساس گزارش ها، رهبران جهان که در نشست گروه بیست حاضر هستند، توافق کرده اند تا از کشورهای در حال توسعه حمایت بیشتری کنند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هم گفته است تلاش می کند با کاهش عدم توازن در انتقال سرمایه های جهانی، به ثبات بلند مدت اقتصاد جهانی کمک کند.

بر اساس طرح های پیشنهادی آمریکا کشورهایی همچون هند، برزیل و چین با افزایش مصرف داخلی باید مازاد تجاری خود را کاهش دهند. از سوی دیگر آمریکا و اروپا باید با افزایش پس انداز، کسری تجاری خود را پایین بیاورند.

لری سامرز مدیر شورای ملی اقتصاد کاخ سفید به بی بی سی گفت که آمریکا نباید و نمی تواند مانند سابق رشدی مبتنی بر مصرف و واردات بی رویه داشته باشد.

این در حالی است که همزمان با آغاز نشست سران کشورهای عضو گروه 20 اعتراض هایی در شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا مقر این اجلاس براه افتاد.

گزارش ها حاکی از آن است معترضان به محل این اجلاس نزدیک شده و پلیس ضد شورش برای متفرق کردن آنها از گاز فلفل و گلوله های پلاستیکی استفاده کرده است.

در جریان درگیری نشست پیشین گروه 20 در لندن نیز بین معترضین و پلیس درگیری شد.
BBC

No comments:

Post a Comment