Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

کنسولگری امريکا محل جذب جاسوسهای ايرانی

دبی - العربیه

جیم کرین خبرنگار پیشین آسوشیتدپرس می گوید :" برخی از ایرانیانی که برای اخذ ویزا به کنسولگری ایالات متحده آمریکا در دبی مراجعه می کنند هدف تلاشهای سازمان سیا جهت جذب آنان به عنوان جاسوس قرار می گیرند .

بر اساس گزارشهای مطبوعاتی هفته جاری کتابی توسط جیم کرین خبرنگار پیشین آسوشيتد پرس منتشر شده است که در آن رقابت میان ایران وآمریکا در زمینه های جاسوسی را بررسی کرده است .

در این کتاب اشاره شده است که سازمان سیا از طریق سفارت آمریکا در امارات و کنسولگری این کشور در دبی جهت جذب جاسوسهاي ايراني استفاده می شود .

بر اساس نوشته جیم کرین دادن رواديد به مراجعین در مقابل دادن اطلاعات درباره مسايل داخلي ايران صورت مي گيرد وديپلماتهاي امريکايي نيزدر اين خصوص تاکيد کرده اند که کنسولگري امريکا در دبي در وهله اول ازهر ايراني که متقاضي دريافت رواديد است تحقيقاتي بعمل مي آورد.

وی می افزاید "اين کسنولگري ايرانيهايي را که اطلاعات ارزشمندي عرضه کنند به عنوان جاسوس جذب مي کند".

در کتاب مزبور اشاره شده است "مساله درخواست رواديد در واقع به منبع مهمي براي کسب اطلاعات تبديل شده است و همين مساله باعث شده است که سازمان سيا با تلاش وزارت امورخارجه امريکا مبني بر بستن کنسولگري خود در دبي به خاطر هزينه ها مخالفت کند".

نويسنده کتاب مي افزايد "سازمان سيا به خوبي متوجه شده است که چگونه از قضيه درخواست رواديد بهره برداري کند چرا که اکثر ايرانيهايي که خواستار سفر به امريکا هستند مجبورند براي گرفتن رواديد امريکا به خارج سفر کنند".

جیم کرین مي نويسد "در اين کنسولگري کارشناساني مشغول به کار هستند که به زبان فارسي تسلط دارند وعوامل سيا در کنسولگري همچنين از ايرانيها مي خواهند که چند بار به کنسولگري در دبي مراجعه کنند تا بدین ترتیب اطلاعات بيشتري از آنها به دست آورند .

بخش انگلیسی العربیه.نت تلاش کرد تا ضمن تماس با کنسولگری امریکا در دبی و سفارت امریکا در ابوظبی نظر نمایندگی آمریکا را در این باره جویا شود اما پاسخی به این درخواست داده نشد .

No comments:

Post a Comment