Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بازگشایی دانشگاه ها در ایران؛ امید و اضطراب جنبش دانشجویی

در آستانه بازگشایی دانشگاه ها در ایران و در شرایطی که پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور و وقایع پس از آن هنوز اعتراض ها در اشکال گوناگون ادامه دارد، اخبار متعددی درباره فشار نهادهای امنیتی و دولتی به فعالان دانشجویی منتشر می شود.

بنا به گزارش خبرنامه امیرکبیر در ایران، از اوایل شهریور ماه امسال نزدیک به ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران در ارتباط با وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری به مراکز مختلف احضار شده اند.

مهدی عربشاهی، دبیر دفتر تحکیم وحدت (طیف علامه) به بی بی سی فارسی می گوید که فشار زیادی بر فعالان دانشجویی وارد شده است، گروهی زیادی به کمیته های انظباطی احضار شده اند، جمعی از دانشجویان دانشگاه های زنجان و بابل از سوی دادگاه به زندان محکوم شده اند و عده ای از فعالان هم با احضار به مراکز دولتی نسبت به ادامه فعالیت هایشان هشدار گرفته اند.

به تازگی کامران دانشجو، وزیر جدید علوم ایران در پیامی به مناسبت بازگشایی دانشگاه ها، گفته است: "اساتید و دانشجویان به عنوان فرماندهان و افسران جوان در مقطع کنونی و در این جنگ نرم علیه بیگانگان وارد صحنه شوند و با روشن‌بینی و روشنگری خود، پیشتاز دفاع از کیان و منافع ملی کشور خویش باشند."

More --->

No comments:

Post a Comment